Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research największąpopularnością cieszył się pierwszy dzień festiwalu pod nazwą"Polskie Hity Lata", który oglądało 3,9 mln widzów (udział wwidowni wyniósł 30%). Drugi dzień - "Zagraniczne Hity Lata"oglądało średnio - 3,3 mln (udział wyniósł 30,11%). W grupiekomercyjnej 16-49 , do której adresowana była impreza, udziaływyniosły odpowiednio 32,43 proc. i 33,21 proc.
TVP2 podczas emisji koncertów była liderem rynku. Druga pozycjanależała do TVP1 ( średnio 2,5 mln widzów i 22,7 proc. udziału wrynku), trzecia przypadła Polsatowi ( średnio 1,38 mln widzów i12,5 proc. udziału w rynku).
Sopot Hit Festiwal 2008 przyciągnął przed telewizory główniekobiety (61%), a także widzów w wieku powyżej 30 roku życia.Większość z nich pochodzi z małych miast liczących od 50 - 100tysięcy mieszkańców.

- Przygotowaliśmy nowoczesną, świetnie rokującą na przyszłośćimprezę - komentuje wyniki Jarosław Burdek, nadzorujący festiwal zestrony TVP2. - Mało kto wierzył w sukces festiwalu, tymczasem jużdziś za sprawą świetnych wyników możemy rozpocząć prace nad jegokolejną edycją - dodaje.
Sopot Hit Festiwal był drugim tego lata dużym telewizyjnymeventem organizowanym w Operze Leśnej. W lipcu swój festiwal wSopocie zorganizował Polsat, oglądało go 2,6 mln osób. Pod koniecsierpnia odbędzie się natomiast Sopot Festival telewizji TVN.











