Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od czerwca do listopada 2012 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 11,13 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,39 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,65 proc., która zanotowała spadek o 1,01 pkt. proc. Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 8,16 proc. pytanych (spadek o 0,86 pkt. proc.).
Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,50 proc., czyli o 1,49 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji dziesiątej. Jest nim miesięcznik „Przepisy Czytelników” (Phoenix Press), czytany przez 5,50 proc. osób, czyli o 0,49 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Natomiast oczko wyżej zadebiutował miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda). W analizowanym okresie sięgało po niego 5,56 proc. czytelników.
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od czerwca do listopada 2011 roku jego czytanie zadeklarowało 2,11 proc. pytanych, czyli o 0,61 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Z kolei najpopularniejszym kwartalnikiem jest „Samo Zdrowie” (Grupa Burda) czytane przez 2,56 proc. procent respondentów.
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2011 roku na losowej próbie 24 285 przypadków i w okresie od czerwca do listopada 2012 roku na losowej próbie 24 037 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo CykluSezonowego.











