- Skargi, o ile się pojawiają, dotyczą przede wszystkim trzechpłaszczyzn: wymuszania zgody na udostępnienie danych innympodmiotom, nie przestrzeganie lub zbyt wolna reakcja na sprzeciwwobec uchybień w przetwarzaniu danych osobowych - wyliczyłSerzycki.Zmniejszanie się liczby skarg wynika z podpisanego w styczniu przezGeneralny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych porozumienia zeStowarzyszeniem Marketingu Bezpośredniego o współpracy dlapolepszenia poziomu ochrony danych osobowych oraz zapewnienia prawado prywatności obywatelom.Na mocy tego porozumienia zrzeszające ponad 90 firm z branżymarketingu bezpośredniego SMB zobowiązało się do podjęcia działańobligujących uczestników rynku do stosowania Kodeksu DobrychPraktyk w prowadzonej działalności marketingowej.Kodeks szczegółowo definiuje podstawowe pojęcia marketingubezpośredniego oraz określa reguły zbierania, przetwarzania iudostępniania danych osobowych, które dzieli na zwykłe i wrażliwe.Tym samym tworzy razem z przyjętymi przez firmy marketingubezpośredniego jeszcze w poprzedniej dekadzie Kodeksem Etycznym iRegulaminem Listy Robinsona barierę tzw. "miękkiego prawa"chroniąca dane osobowe konsumentów.
Spada liczba skarg na firmy marketingu bezpośredniego
Liczba skarg wpływających do nas na firmy marketingu bezpośredniegostale spada i jest to stała tendencja - poinformował MichałSerzycki, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.












