Strony Google’a w minionym miesiącu odwiedziło 23,72 mln polskich internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali 7,06 mld odsłon - wynika z badania Gemius/PBI. W lipcu witryny miały o 586 tys. użytkowników i 415,2 mln odsłon więcej, a ich zasięg w skali miesiąca zmalał z 96,4 proc. do 96,2 proc.
Facebook miał w sierpniu 20,57 mln polskich użytkowników, o milion mniej niż miesiąc wcześniej (zasięg portalu spadł z 85,6 proc. do 83,4 proc.), za to liczba jego odsłon minimalnie wzrosła, do 4,76 mld.
Podobne spadki liczby użytkowników i zasięgu zanotowali najwięksi polscy wydawcy. Strony Grupy Onet-RASP miały 18,83 mln odwiedzających (wobec 19,49 mln w lipcu), a serwisy Grupy Wirtualna Polska - 18,71 mln (19,33 mln w lipcu). Te drugie witryny utrzymały przewagę nad pierwszymi w liczbie odsłon - 3,02 mld wobec 2,82 mld.

Stronę Google.pl odwiedziło 23,37 mln użytkowników (594 tys. mniej niż miesiąc wcześniej), co dało 94,8 proc. zasięgu (0,3 pkt proc. mniej). Liczba odsłon strony zmalała w skali miesiąca z 6,5 mld do 6,21 mld.
YouTube przy mniejszej liczbie odwiedzających niż miesiąc wcześniej (18,01 mln wobec 18,52 mln) miał więcej odsłon (989,7 mln wobec 953 mln).

Onet.pl i WP.pl zanotowały zdecydowanie wyższe spadki zasięgu niż Allegro.pl. Pierwszy portal zanotował w sierpniu 16,02 mln użytkowników i 2,11 mld odsłon (wobec 16,61 mln użytkowników i 2,03 mld odsłon w lipcu), drugi - 13,59 mln użytkowników i 2,05 mld odsłon (w lipcu było to 13,93 mln użytkowników i 1,98 mld odsłon), a trzeci - 13,89 mln użytkowników i 1,12 mld odsłon (miesiąc wcześniej: 13,99 mln użytkowników i 1,06 mld odsłon).

Tylko na komputerach YouTube, tak samo jak we wcześniejszych miesiącach miał więcej użytkowników niż strony Grupy Onet-RASP i Grupy Wirtualna Polska, chociaż po ponad dwa razy mniej odsłon od nich.
Natomiast strony Grupy Interia odwiedza więcej internautów niż witryny Grupy Allegro.

W internecie stacjonarnym Google.pl przy 3,36 mln użytkowników więcej niż Facebook miało od niego dwa razy więcej odsłon.
Onet.pl odwiedziło o prawie dwa miliony więcej użytkowników niż WP.pl (13,2 mln wobec 11,27 mln), ale wykonali oni mniej odsłon (1,42 mld wobec 1,53 mld).

W internecie mobilnym Grupa Onet-RASP wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska zarówno pod względem liczby użytkowników (11,32 mln wobec 10,55 mln), jak i odsłon (919,1 mln wobec 844,7 mln).
Z kolei Grupa Gazeta.pl mając więcej użytkowników niż Grupa Interia.pl (9,03 mln wobec 8,15 mln) zanotowała mniej odsłon (263,6 mln wobec 294,9 mln).
Badanie Gemius/PBI nie uwzględnia jeszcze ruchu w aplikacjach mobilnych, mają one zostać objęte pomiarem od października br.

Serwis Google.pl miał o 2,8 mln użytkowników więcej od Facebooka, ale mniej odsłon (2,04 mld wobec 2,69 mld).
Onet.pl odwiedziło o 2 mln internautów więcej niż WP.pl, pierwszy portal miał też zdecydowanie więcej odsłon niż drugi (687,7 mln wobec 525,7 mln).
Liczebność próby: N=114 082. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z I kwartału 2016 r. i badania Maluchy z 2015 r.











