Spadki w polskim internecie, Grupa Onet-RASP i Wirtualna Polska łeb w łeb, Onet.pl przed WP.pl w mobile’u (dane z sierpnia)

W sierpniu br. najpopularniejsze serwisy internetowe zanotowały mniej polskich użytkowników niż miesiąc wcześniej, ale niektóre miały więcej odsłon. Nie zmienił się układ w czołówce: na czele jest Google przed Facebookiem, a Grupa Onet-RASP ma nieco więcej użytkowników i mniej odsłon od Grupy Wirtualna Polska.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony Google’a w minionym miesiącu odwiedziło 23,72 mln polskich internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali 7,06 mld odsłon - wynika z badania Gemius/PBI. W lipcu witryny miały o 586 tys. użytkowników i 415,2 mln odsłon więcej, a ich zasięg w skali miesiąca zmalał z 96,4 proc. do 96,2 proc.

Facebook miał w sierpniu 20,57 mln polskich użytkowników, o milion mniej niż miesiąc wcześniej (zasięg portalu spadł z 85,6 proc. do 83,4 proc.), za to liczba jego odsłon minimalnie wzrosła, do 4,76 mld.

Podobne spadki liczby użytkowników i zasięgu zanotowali najwięksi polscy wydawcy. Strony Grupy Onet-RASP miały 18,83 mln odwiedzających (wobec 19,49 mln w lipcu), a serwisy Grupy Wirtualna Polska - 18,71 mln (19,33 mln w lipcu). Te drugie witryny utrzymały przewagę nad pierwszymi w liczbie odsłon - 3,02 mld wobec 2,82 mld.

grafika

Stronę Google.pl odwiedziło 23,37 mln użytkowników (594 tys. mniej niż miesiąc wcześniej), co dało 94,8 proc. zasięgu (0,3 pkt proc. mniej). Liczba odsłon strony zmalała w skali miesiąca z 6,5 mld do 6,21 mld.

YouTube przy mniejszej liczbie odwiedzających niż miesiąc wcześniej (18,01 mln wobec 18,52 mln) miał więcej odsłon (989,7 mln wobec 953 mln).

Onet.pl i WP.pl zanotowały zdecydowanie wyższe spadki zasięgu niż Allegro.pl. Pierwszy portal zanotował w sierpniu 16,02 mln użytkowników i 2,11 mld odsłon (wobec 16,61 mln użytkowników i 2,03 mld odsłon w lipcu), drugi - 13,59 mln użytkowników i 2,05 mld odsłon (w lipcu było to 13,93 mln użytkowników i 1,98 mld odsłon), a trzeci - 13,89 mln użytkowników i 1,12 mld odsłon (miesiąc wcześniej: 13,99 mln użytkowników i 1,06 mld odsłon).

grafika

 

Tylko na komputerach YouTube, tak samo jak we wcześniejszych miesiącach miał więcej użytkowników niż strony Grupy Onet-RASP i Grupy Wirtualna Polska, chociaż po ponad dwa razy mniej odsłon od nich.

Natomiast strony Grupy Interia odwiedza więcej internautów niż witryny Grupy Allegro.

grafika

W internecie stacjonarnym Google.pl przy 3,36 mln użytkowników więcej niż Facebook miało od niego dwa razy więcej odsłon.

Onet.pl odwiedziło o prawie dwa miliony więcej użytkowników niż WP.pl (13,2 mln wobec 11,27 mln), ale wykonali oni mniej odsłon (1,42 mld wobec 1,53 mld).

grafika

 

W internecie mobilnym Grupa Onet-RASP wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska zarówno pod względem liczby użytkowników (11,32 mln wobec 10,55 mln), jak i odsłon (919,1 mln wobec 844,7 mln).

Z kolei Grupa Gazeta.pl mając więcej użytkowników niż Grupa Interia.pl (9,03 mln wobec 8,15 mln) zanotowała mniej odsłon (263,6 mln wobec 294,9 mln).

Badanie Gemius/PBI nie uwzględnia jeszcze ruchu w aplikacjach mobilnych, mają one zostać objęte pomiarem od października br.

grafika

Serwis Google.pl miał o 2,8 mln użytkowników więcej od Facebooka, ale mniej odsłon (2,04 mld wobec 2,69 mld).

Onet.pl odwiedziło o 2 mln internautów więcej niż WP.pl, pierwszy portal miał też zdecydowanie więcej odsłon niż drugi (687,7 mln wobec 525,7 mln).

grafika

Liczebność próby: N=114 082. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z I kwartału 2016 r. i badania Maluchy z 2015 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"