Społeczna odpowiedzialność biznesu według Ferrero

Globalne rozwiązania vs. realia rynków lokalnych

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Czy globalne działania CSR można przenieść na rynek lokalny? Z jakimi wyzwaniami się to wiąże? Jak zaangażować w działalność firmy lokalną społeczność? To pytania, na które starali się odpowiedzieć eksperci podczas konferencji poświęconej strategii odpowiedzialności społecznej Grupy Ferrero. Spotkanie odbyło się 5 kwietnia w Ambasadzie Republiki Włoskiej w Warszawie.

Grupa Ferrero od lat kieruje się mottem „Wspólne wartości, by tworzyć wartość”. To idea mocno zakorzeniona w DNA firmy oraz baza, na podstawie której powstała strategia społecznej odpowiedzialności biznesu. Realizując swoją wizję z obszaru CSR, Grupa Ferrero zwraca szczególną uwagę na ludzi i wszystkie aspekty kształtujące jakość ich życia oraz na poszanowanie i ochronę planety. Raport zaprezentowany podczas konferencji to najlepszy przykład na to, jak firma realizuje tę strategię w praktyce i odpowiada na bieżące problemy społeczne.

Dla Grupy Ferrero termin społeczna odpowiedzialność biznesu od samego początku oznaczał troskę o ludzi i lokalne społeczności, w szczególności o obecnych i byłych Pracowników firmy, którzy przez lata aktywnie przyczyniali się do jej rozwoju. Oznacza też troskę o Konsumentów, będących głównymi partnerami firmy oraz o rodziny i lokalne społeczności wszędzie tam, gdzie działa Ferrero.

Elementem prezentacji była także debata, podczas której zaproszeni eksperci dyskutowali m.in. o tym, jak zaadaptować globalną strategię do lokalnych realiów, jak kształtuje się hierarchia wartości w kwestii żywności oraz jak połączyć strategię społecznej odpowiedzialności firmy z celami biznesowymi.

Specjaliści skupili się na tych grupach ludzi, które Ferrero wspiera specjalnymi programami CSR, ponieważ to właśnie ludzie zajmują centralne miejsce w codziennej działalności Grupy. Mowa nie tylko o Konsumentach, ale też o obecnych i byłych Pracownikach, a także członkach lokalnych społeczności. To z myślą o nich powstały Fundacja Ferrero, program Kinder+Sport oraz Przedsiębiorstwa Społeczne Ferrero.

Fundacja Ferrero jest modelowym przykładem na zaangażowanie osób starszych. Pokazuje także, jak firma dba o trzy pokolenia, która nawzajem sobie pomagają. Kinder+Sport to inicjatywa, która skupia się na komunikacji do najmłodszych i promuje aktywny tryb życia wśród dzieci i ich rodzin zachęcając do ruchu już od najmłodszych lat, co pozwoli na utrwalenie pozytywnych nawyków w przyszłości. Działania w ramach Przedsiębiorstw Społecznych Ferrero skupiają się na tworzeniu miejsc pracy w słabiej rozwiniętych częściach świata i realizowaniu projektów i przedsięwzięć o charakterze socjalnym i charytatywnym na rzecz ochrony zdrowia i edukacji dzieci i młodzieży z lokalnych środowisk.

W debacie wzięli udział Dr Andrzej Gantner (Dyrektor Generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności), Prof. Dr hab. Krystyna Gutkowska (Dziekan, kierownik zakładu Badań Konsumpcji, Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, SGGW), Łukasz Kolano (Zastępca Dyrektora Generalnego, Inicjatywa Sekretarza Generalnego ONZ Global Compact w Polsce), Dr Artur Fabiś (Adiunkt w Instytucie Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Społecznej i Andragogiki, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie), Dr Marta Karwacka (ekspert w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu), Sebastian Świderski (wielokrotny reprezentant drużyny narodowej w siatkówce i wicemistrz świata z 2009 r., Ambasador programu Kinder+Sport) oraz Enrico Bottero (Dyrektor Generalny Ferrero Polska Commercial).

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów