Sports.pl w ofensywie

Rozmowa z szefem działu internetowego Przeglądu Sportowego Marcinem Szkuat

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Jak Pan szefem działu internetowego Przeglądu Sportowego. Na czym polega ta praca?

- To, jak wygląda sports.pl jest - po części - moim pomysłem. Przychodząc do pracy w "PS" dostałem zadanie uczynienia z "martwej" strony jedna z najlepszych w Polsce. Przekonałem do swych pomysłów ludzi i po dwóch latach z 20 tyś odwiedzającyh sports.pl zrobiło się ponad 1,5 mln miesięcznie. Praca to robienie wszystkiego, żeby witryna była coraz lepsza-:)

Jak zaczęła się Pana przygoda z dziennikarstwem?

- W 1987 r zacząłem - zupełnie przypadkiem - studia dziennikarskie na UW. W czasie nauki pisałem prasie (m.in. w PS na praktykach), zaliczyłem pracownie radiowa. Po skończeniu studiów w 1993 - dostałem etat w sp. Expressie Wieczornym, w którym przepracowałem 6 lat. Zaliczyłem roczny epizod w BravoSport. Współtworzyłem również dział sportowy w Wirtualnej Polsce.

Jak trafił Pan do PS do działu powiedzmy sobie szczerze dość nowatorskiego, nie wszędzie przecież w redakcjach prasowych istnieją działy kontaktu z czytelnikami właśnie przez Internet.

- W 2000r. ówczesny szef wydawnictwa, p. Maciej Hoffman miął wizje silnego wortalu sportowego. Marka sports.pl - jak się okazało - była nośna. Chodziło tylko o wprowadzenie kilku pomysłów. Udało się, z problemami - jak to w życiu, ale udało się. Również obecny prezes - p. Jerzy Janczak - nie gasi "zielonego światła" dla działu internetowego. A gdy do tego dodamy pełne poparcie red. naczelnego PS - p. Piotra Górskiego - nie musze tłumaczyć, że pracuje się nieźle, a wyniki nasze są zauważane. Nawet w centrali w Szwajcarii.

Pracował Pan w "Bravo Sport". Ta gazeta nie osiągnęła zbyt wielkiego sukcesu na rynku polskim. Początki były może udane, ale potem im dalej tym coraz gorzej. Dlaczego tak się stało?

- Cóż, abstrahując od biedy w Polsce - rynek prasy sportowej jest wyjątkowo trudnym rynkiem. Fachowcy szacują, ze dorosłych, którzy interesują się sportem i chcą o nim czytać regularnie - jest ok. 150 tys. Dzieciaków - mniej więcej tyle samo. I nie ma, co podnosić sobie poprzeczki, gdy zero szans na jej przeskoczenie. Swego czasu za BravoSport stało się kalka muzycznego Bravo. A przecież kibic to nie to samo co fan. Niektórzy tego nie rozumieli. Teraz na szczęście BS ma nowego szefa - mojego przyjaciela Roberta "Ziutasa" Swaczyńskiego. Jego pomysły i ludzi tam pracujących - a mam z nimi stały kontakt - wróży dobrze dwutygodnikowi. Oby tylko wydawca zapomniał o planach sprzedaży kilkuset tysięcy egzemplarzy co dwa tygodnie i zadowolił się np. "setka"...

Jaki jest prywatny ranking stron sportowych (prasowych) Marcina Szkuata?

- W zasadzie nie czytam konkurencji. Z braku czasu. Staram się oglądać nowe strony i - z rzadka - podpatrywać konkurencje. Wchodzę na gazete.pl (zrezygnowali z robienia meczów "minuta za minuta"), futbol.pl, ogladam serwisy sportowe w portalach. Dużo oglądam stron domowych, bo pisze o nich w piątkowym Magazynie PS "Od witryny do witryny".

Co decyduje czy dana strona internetowa jest popularna czy też nie?

- Zawartość merytoryczna. Mniej fajerwerki techniczne i graficzne. Prawdziwy kibic wchodzi na stronę, bo dostaje tam najciekawsze informacje. Innym zależy na szybkości newsow, inni chcą poczytać publicystykę. Nasi użytkownicy maja to szczęście, ze dostają u nas wszystko. Szczególnie warte są polecenia strony on-line gazet "PS", "Tempa" i "Sportu". To największy atut sport.pl

Wróćmy do Przeglądu Sportowego. Czy w gazecie szykują się może jakieś zmiany?

- W gazecie - pewnie, ze tak. Gazeta "żyje" przecież stałym rytmem - codziennie cos trzeba zmieniać, żeby nie było monotonii. Na sports.pl - będzie jeszcze więcej zmian: oprócz piłki nożnej - koszykówka, siatkówka i żużel "na żywo", wreszcie porządne forum kibica, wyniki on-line ze wszystkich ważniejszych lig Europy i świata (we współpracy z score24.com), kontra pocztowe dla kibiców no i nowe leyauty stron gazetowych on-line. Ponoć w rankingach najbrzydszych stron ciągle nas internauci umieszczają. Czas to zmienić-:)

Niektórzy  określają Przegląd Sportowy jako gazetę zbyt "warszawską" Poświęcającą dużo miejsca drużynom z Warszawy. Czy tak naprawdę jest?

- Mówią tak ludzie, którzy nie kupują PS w innych regionach Polski. Niewielu wie, ze PS ma 11 mutacji terenowych i np. kibice wszystkich klubów ekstraklasy dostają w poniedziałek zdjęcie swojego zespołu na okładce. A, ze piszemy więcej o Legii... Cóż, to mistrz Polski, ma najwięcej kibiców i wrogów, jest najbardziej rozpoznawalnym klubem. Ludzie chcą czytać o Legii, my musimy o tym pisać.

Jakie plany na przyszłość?

- Strona sports.pl ma być najlepsza w kraju - chcemy dokładać coraz więcej nowych działów i możliwości, np. wymiany poglądów, form reklamy itp. PS oraz pozostałe gazety wydawnictwa - musza podnosić sprzedaż. Każdy, kto pracuje w mediach - niezależnie czy w prasie, radiu, telewizji lub internecie - musi pamiętać o odbiorcy i starać się dąć mu to, czego oczekuje. My tez tak chcemy - wszystko dla Czytelnika - taki mamy plan-:)

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online