SPRZEDAŻ BEZPOŚREDNIA – SEKTOR Z PRZYSZŁOŚCIĄ

Sprzedaż bezpośrednia to sektor, który nie tylko generuje w Polsce i w innych krajach Unii Europejskiej wielkie obroty, lecz również daje zatrudnienie milionom osób. Roczna wartość sprzedaży całej branży w Unii wynosi aż 23 mld euro, zaś w Polsce rynek sprzedaży bezpośredniej generuje roczne obroty zbliżające się do 3 mld zł. Każdego roku Polacy składają kilkadziesiąt milionów zamówień w tym trybie, z czego 95% jest zrealizowanych w sprzedaży indywidualnej, a tylko 5% w sprzedaży grupowej podczas prezentacji organizowanych na życzenie i w domach konsumentów.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zdaniem ekspertów to sektor z dużym potencjałem rozwoju, co z kolei może przełożyć się na nowe miejsca pracy, szczególnie w regionach dotkniętych dużym bezrobociem.

Inwestycje w rozwój i naukę.

Trzeba pamiętać, że sektor sprzedaży bezpośredniej inwestuje w badania naukowe i produkcję. Przedsiębiorstwa sprzedaży bezpośredniej często odgrywają rolę pionierów, którzy tworzą innowacyjne produkty i zdobywają nowe rynki. Takie firmy dokładają starań, by oferta odpowiadała najwyższym standardom innowacyjnym i jakościowym, ponieważ ich przyszłość zależy od satysfakcji klientów i skłonności do dłuższego związania się z firmą. Należy podkreślić, że warunki rękojmi, gwarancji i serwisu gwarancyjnego są bardzo często znacznie korzystniejsze od wymaganych przez prawo. Wiele spośród produktów sprzedawanych bezpośrednio ma wieloletnią gwarancję (często bezterminową), a klientowi przysługuje prawo do zwrotu zakupionego produktu, w tym niewadliwego, w razie zastrzeżeń czy braku satysfakcji z zakupionego towaru lub usługi.

Liderzy sektora – tacy, jak firma Vigget – przywiązują szczególną wagę do promowania dobrych praktyk w całej branży i uświadamiania konsumentów o ich prawach.

Co kupujemy?

Największą popularnością wśród oferowanych produktów nadal cieszą się kosmetyki. Niemniej ich udział w ogólnej sprzedaży sektora od kilku lat maleje. W ubiegłym roku było to nieco powyżej 68,3 proc. wobec niecałych 70 proc. w 2008 roku, 74,5 proc. w 2007 roku i aż 85 proc. w 2005 roku. O prawie 1,5 proc. w stosunku do roku ubiegłego spadła też sprzedaż suplementów diety i artykułów dietetycznych – w roku 2009 osiągnęła pułap nieco powyżej 8 proc.

Minimalnie wzrosło zainteresowanie sprzętem gospodarstwa domowego (2008 r. – 16,10 proc., 2009 r. – 16,34 proc.) oraz usługami telekomunikacyjnymi (2008 r. – 0,80 proc., 2009 r. – 1,10 proc.). Natomiast o blisko 2 proc. w stosunku do roku 2008 wzrosła sprzedaż odzieży, biżuterii i innych akcesoriów mody – w 2009 roku wyniosła ona 5,01 proc.

Obroty idące w miliardy

W 2012 roku przedsiębiorstwa skupione w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej odnotowały obroty o wartości 2 mld 690 mln. PLN. W 2013 roku sprzedaż netto całego sektora sprzedaży bezpośredniej wyniosła 2 mld 775 mln PLN, co stanowi czteroprocentowy wzrost w stosunku do roku 2012.

Stosunkowo mały udział sprzedaży bezpośredniej na rynku polskim w porównaniu z rynkiem europejskim czy takimi krajami, jak Japonia lub Stany Zjednoczone, wskazuje, że ta forma sprzedaży ma u nas znaczny potencjał, który może zdecydować o dynamicznym rozwoju branży w najbliższej przyszłości.

VIGGET – dwadzieścia lat doświadczenia w branży sprzedaży bezpośredniej

Firma VIGGET to jedna z największych firm sprzedaży bezpośredniej na polskim rynku i jeden z niewielu podmiotów, którego założyciele całe swoje życie zawodowe poświęcili branży sprzedaży bezpośredniej. Deklaruje funkcjonowanie w oparciu o trzy zasady: zasadę najwyższej jakości produktów, zasadę rzetelnej sprzedaży i zasadę rzetelnej usługi.

VIGGET oferuje produkty służące zdrowiu – m.in. certyfikowane, wysokiej jakości preparaty – a także, urządzenia wspomagające procesy leczenia w warunkach domowych z urządzeniami do magnetoterapii na czele.

VIGGET kładzie ogromny nacisk na przejrzysty, zgodny z prawem i etyką sposób sprzedaży produktów. Klienci mają dostęp do pełnej informacji, mogą korzystać z dłuższego niż ustawowy bo aż 21 dniowego terminu na zwrot nabytych towarów. Szerokie grono współpracujących z firmą specjalistów, w tym lekarzy, zapewnia klientom fachową, bezpłatną opiekę i porady.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online