Stabilny wzrost FM Logistic

Doroczna konferencja FM Logistic FM Logistic, międzynarodowy operator logistyczny działający w Polsce od 16 lat zamyka kolejny rok sukcesami. Obroty firmy sięgnęły 620 mln złotych, firma zyskała nowych klientów, przedłużyła umowy z obecnymi i zwiększyła zatrudnienie, dając pracę kolejnym 250 osobom. Operator skutecznie buduje przewagę konkurencyjną i rozwija usługi dla farmacji. W 2011 FM Logistic zwiększyło liczbę pojazdów własnych o 35 nowych naczep. Otwarto nową platformę w Woli Bykowskiej i rozbudowano kolejne cztery. Od listopada br FM Logistic ma także nową odświeżoną identyfikację. Jej premiera miała miejsce 14 listopada br.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

FM Logistic był jednym z pierwszych operatorów logistycznych, którzy zainwestowali w Polsce. Przez szesnaście lat funkcjonowania w Polsce obrana przez zarząd firmy długofalowa strategia rozwoju sprawdza się, przynosząc z roku na rok nowe sukcesy rynkowe i stałe, stabilne zwiększanie sprzedaży. Pomimo trwającego kryzysu gospodarczego oraz trudności związanych z rosnącymi kosztami transportu, FM Logistic w Polsce może pochwalić się imponującym wynikiem 620 mln obrotu na przełomie lat 2010/2011.

Obecnie FM Logistic osiągnęło bardziej zrównoważony profil realizowanych misji logistycznych. Można zaobserwować ogólnie narastający od lat, wzrost zainteresowania klientów usługami o dużej wartości dodanej (co-packing i co-manufacturing). Usługi Magazynowania stanowią obecnie około 1/3 sprzedaży FM Logistic w Polsce (28,6% z czego ok. 8% to składowanie, 21% handling i usługi administracyjne), usługi transportowe przynoszą w sumie 59% (30,3% pochodzi z transportu międzynarodowego, a 28,7% z transportu krajowego), usługi Co-packingu i Co-manufacturingu reprezentują 12,2% a usługi Customs/SCM 0,2%.

Klienci FM Logistic wywodzą się z sześciu sektorów aktywności. Obroty wśród nich kształtują się następująco: food industry (36%); retail (33%); home&personal care (16%); industrial&electronics (12%); luxury cosmetics (2%) i health (1%).

W FM Logistic w Polsce na koniec 2011 roku znajduje zatrudnienie 2.950 pracowników, co czyni firmę jednym z największych pracodawców w sektorze TSL.

Do dyspozycji klientów jest ponad 500.000 m2 powierzchni magazynowych i produkcyjnych, na 9 platformach usytuowanych w całym kraju, co również stawia FM Logistic w gronie największych operatorów logistycznych w Polsce, pod względem powierzchni operacyjnej.

W tym roku firma otworzyła nową powierzchnię magazynową w Woli Bykowskiej (Piotrków Tryb.) oraz kontynuowała zapowiadane rozbudowy platform w: Olszowej (Strzelce Opolskie), Błoniu, Jarostach (Piotrków Tryb.) i Mszczonowie.

Na przełomie 2010/2011 roku rozliczeniowego, FM Logistic rozpoczęło współpracę z kilkoma nowymi Klientami, takimi jak: Colgate (Europa Centralna - magazynowanie/dystrybucja/copacking/SCM); Sanofi-Aventis (magazynowanie/dystrybucja); Sandoz Lek (magazynowanie/dystrybucja); Hortex (dystrybucja) i Coty (copacking). Co więcej, aktualni klienci operatora także zdecydowali się na rozszerzenie zakresu współpracy o dodatkowe usługi np. Auchan (magazynowanie), Technicolor (co-manufacturing), Danone Fresh (dystrybucja), Michelin (magazynowanie/dystrybucja), IKEA (magazynowanie/dystrybucja), Lotte-Wedel (magazynowanie/dystrybucja) i GSK (dystrybucja, cross-docking).

Prezentowane dane wydają się szczególnie imponujące w kontekście ekonomicznych problemów w sektorze TSL.

W 2011 FM Logistic zwiększyło liczbę pojazdów własnych. Od maja operator dysponuje 35 nowymi naczepami. 30 z nich to najnowocześniejsze dostępne na rynku chłodnie 33-paletowe oraz 5 plandek typu Long Max. Ta inwestycja pochłonęła 7 milionów złotych.

Dbając o rozwój jakości prowadzonych misji logistycznych operator zdobył certyfikaty GMP oraz GDP dla usług realizowanych dla firm z branży farmaceutycznej.

Firma FM Logistic, umacniająca swoje kompetencje w usługach dla przemysłu farmaceutycznego, uzyskała w tym roku certyfikat GMP (Good Manufacutring Practice/Dobra Praktyka Wytwarzania) i GDP (Good Distribution Practice/ Dobra Praktyka Dystrybucji) w zakresie magazynowania i dystrybucji produktów farmaceutycznych. Nadanie tych certyfikatów, to potwierdzenie najwyższej jakości realizowanych przez operatora projektów logistycznych.

W rankingu firm TSL, publikowanym co roku na łamach dziennika „Rzeczpospolita” i uważanym w branży za najbardziej merytoryczne opracowanie ilustrujące kondycję rynku TSL w Polsce, FM Logistic zajęło szóstą pozycję w zestawieniu firm TSL, wg zysku brutto w 2010 r. W tym roku firma znalazła się na także na 419 miejscu na liście 1000 największych firm w Polsce, przygotowanym przez Gazetę Finansową.

W listopadzie 2011 roku, platforma FM Logistic w Jarostach zdobyła II miejsce w konkursie organizowanym przez Okręgowy Inspektorat Pracy. W XVIII edycji konkursu „Pracodawca – organizator pracy bezpiecznej”, FM Logistic Jarosty wyróżnione zostało w kategorii zakładów zatrudniających od 51 do 250 pracowników. Operatorowi zostało także przyznane wyróżnienie honorowe w programie badawczym Operator Logistyczny Roku 2011, w kategorii: „Integracja Łańcuchów Dostaw Producentów i Dystrybutorów”.

Ten rok przyniósł także odświeżenie identyfikacji firmy. Nowe logo FM Logistic ma podkreślać najważniejsze wartości korporacyjne operatora – solidność, innowacyjność i nowoczesność. Elementem nawiązującym w nim do tradycji są czerwone litery FM, pochodzące od nazwisk założycieli frimy, Panów Edmonda Faure i Jean-Marie Machet, a także kolor niebieski, swoisty kod genetyczny firmy, związany z nią od samego początku jej istnienia.

Na stałe do corporate identity weszły też dwa hasła opisujące misję i filozofię działania operatora. Jedno z nich brzmi “The art of winnig solutions”, drugie “Total commitment, agile solutions”.

W planach na przyszłość operator wymienia umacnianie pozycji w sektorach kluczowych (FMCG, retail, kosmetyki i farmacja). Głośno mówi też o rozszerzeniu zasięgu geograficznego poprzez budowę kolejnych platform wymieniając południową Polskę i okolice Poznania. Plany operatora zakładają też dalszy, sukcesywny wzrost sprzedaży o ok. 10-15% w skali roku.

FM Logistic jest założoną w 1967r. francuską firmą, posiadającą 58 centrów logistycznych w Europie i Azji. Operator zatrudnia w całej Europie blisko 14.000. FM Logistic posiada do dyspozycji swoich klientów ponad 2 30 000 m2 powierzchni magazynowej.

Więcej informacji: www.fmlogistic.com

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online