Koncern Disney zakończył rok fiskalny we wrześniu br. Firma ujawniła, że w 2018 r. niektóre należące do niej stacje zanotowały w skali roku spadek widowni.
Liczba widzów stacji Disney Channel spadła w porównaniu z 2017 r. z 92 do 89 mln. Z kolei sportowa platforma ESPN zanotowała utratę odbiorców na poziomie 2 mln, obecnie wynosi ona 86 mln.
Popularność straciły także inne stacje należące do Disneya. W skali roku liczba użytkowników Freeform zmalała o 2 mln do 90 mln, a Disney Junior (69 mln) i Disney XD (71 mln) straciły łącznie 3 mln widzów.
Spadek oglądalności stacji prowadzonych przez Disneya jest konsekwencją szerszego trendu rezygnacji przez Amerykanów z subskrypcji kablówek i przenoszenia ich zainteresowania do internetu. Jednak zdaniem analityków Nielsena straty w segmencie tradycyjnej telewizji nie zostaną szybko zrekompensowane przez wzrost odbiorców w internecie, a projekty takie jak zapowiedziany przez Disneya nowy serwis VoD Disney+ mogą przynieść korzyści jedynie w dalszej perspektywie

Na razie nie wiadomo jak na wyniki biznesowe Disneya wpłynie w przyszłości przejęcie przez ten koncern rozrywkowej części 21st Century Fox za 71,3 mld dol.











