Stacje newsowe TVN wyprzedziły TVP. TVN24 nowym liderem, TVP Info ostro w dół

Na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych w maju 2016 roku awansował TVN24 - na przeciwnym biegunie TVP Info, które zanotowało największy spadek. Wśród grup telewizyjnych najwyższy udział miały stacje TVN, które wyprzedziły TVP.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w maju br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 3,87 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 16,92 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W maju 2015 roku kanał ten był drugi.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jacek-kurski-dalej-krytykuje-skrajny-nieprofesjonalizm-nielsena-jesli-nie-dostaniemy-kodow-pocztowych-wyciagniemy-wnioski ##

Na drugą lokatę spadła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 16,94 proc. do 3,09 proc.

Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,09 proc. udziału, po spadku o 10,66 proc.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,99 proc. Jego strata w porównaniu do kwietnia 2015 roku wyniosła 1 proc.

Dwa oczka niżej uplasowała się Superstacja z udziałem wynoszącym 0,30 proc. Jej wynik zwiększył się o 30,43 proc. - najbardziej w zestawieniu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-stracily-710-tys-widzow-a-teleexpress-680-tys-liderem-fakty ##

Największy udział (4,22 proc.) wśród grup kanałów newsowych w maju br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 Biznes i Świat i notujący wzrost o 17,55 proc. Stacje tej grupy wyprzedziły kanały newsowe TVP, których udział obniżył się o 13,56 proc. do 4,08 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w maju 2016 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,30 proc., po spadku o 20,42 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,25 proc. udziału, w dół o 27,33 proc.), a trzeci był Polsat News (0,78 proc.; - 18,75 proc.).

Również i w tym ujęciu najwięcej zyskała Superstacja - było to 9,09 proc. do 0,12 proc. udziału.Największy spadek, wynoszący 30 proc. do 0,07 proc., odnotowała tutaj  TV Republika.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,53 proc. udziału, po spadku o 20,19 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele