Starcom obronił budżet mediowy banków z Grupy Santander

Dom mediowy Starcom, należący do Publicis Media wygrał przetarg Grupy Santander na obsługę mediową.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Starcom obronił budżet mediowy banków z Grupy Santander
czekaj...

Agencja zajmie się planowaniem i zakupem mediów do kampanii zarówno Santander Bank Polska, jak i Santander Consumer Bank Polska (ten zajmuje się jedynie obsługą kredytów konsumenckich).

Biuro prasowe banku nie odpowiedziało na naszą prośbę o szczegóły dotyczące przetargu. Informacji tych nie komentuje też Starcom.

Media do kampanii Santander Bank Polska planował i kupował ostatnio Starcom, zaś obsługą mediową Santander Consumer Bank Polska zajmował się wcześniej Zenith (też należy do Publicis Media).

Wydatki marketingowe w dół

W trzech kwartałach br. nakłady marketingowe grupy Santander Bank Polska zmalały o 7,3 proc. do 118,6 mln zł. Sam Santander Bank Polska ma 2,46 mln aktywnych klientów bankowości elektronicznej, w tym 1,53 korzystających z bankowości mobilnej.

Wydatki marketingowe grupy kapitałowej Santander Bank Polska jeszcze mocniej zmniejszyły się w samym trzecim kwartale - o 31,3 proc., z 59,36 do 40 75 mln zł.

W sprawozdaniu finansowym zaznaczono, że ten spadek wynika z kumulacji działań reklamowych firmy w drugiej połowie ub.r., kiedy przeprowadzono rebranding z BZ WBK na Santander Bank Polska. - Koszty związane z rebrandingiem będą rozłożone na dwa lata. Bank podtrzymuje swoją politykę dywidendową - zapowiedział Michał Gajewski, prezes Santander Bank Polska. W całym ub.r. nakłady marketingowe grupy Santander Bank Polska wyniosły 189,3 mln zł, po wzroście aż o 41 proc. w skali roku.

W reklamach Santander Bank Polska dalej Łukasz Nowicki, w spotach Santander Consumer Bank Krosny zamiast Kowalczyk

W kampaniach reklamowych Santander Bank Polska od kilku lat jako narrator występuje lektor i dziennikarz Łukasz Nowicki. Pod koniec września z jego udziałem ruszyła wizerunkowa akcja pod hasłem „Bank jaki chcesz”. Natomiast w okresie letnim bank promował Konto Jakie Chcę, pokazując w reklamach płatności smartfonem i inteligentnym zegarkiem.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/bank-millennium-ile-ma-klientow-uzytkownikow-bankowosci-internetowej-i-mobilnej-wplywy-i-zysk-w-2019-roku,7170820462463105a ##

Do grupy Santander Bank Polska należy też Santander Consumer Bank, który w połowie br. zmienił koncepcję kreatywną swoich reklam. Po zakończeniu kilkuletniej współpracy z biegaczką narciarską Justyną Kowalczyk w kampanii banku, pod hasłem „Bez gadania”, pojawił się mim Ireneusz Krosny. Kreację reklam przygotowała agencja Oldboys&Freshmilk.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"