Strategy Analytics: 39 proc. rynku tabletów dla Androida, Apple traci

W IV kwartale 2011 roku na całym świecie sprzedano prawie 27 milionów tabletów. Android zanotował wzrost do 39 proc. udziału w rynku. Pomimo spadku do 58 proc., pozycję zdecydowanego lidera zachował iPad.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że globalna sprzedaż tabletów wzrosła w IV kwartale o 150 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, z 10,7 do 26,8 miliona urządzeń.

Apple sprzedało 15,4 miliona iPadów, co dało firmie z Cupertino 58 proc. rynkowego udziału - o 10 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. O taki sam wskaźnik wzrósł udział w rynku systemu Android - z 29 do 39 proc. Globalna sprzedaż tabletów opartych na opracowanej przez Google platformie wzrosła w ciągu roku ponad trzykrotnie - z 3,1 do 10,5 miliona sztuk. Z kolei tylko 1,5 proc. udziału w rynku zdobyły urządzenia pracujące pod kontrolą systemu Windows 7 Microsoftu.

Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - IV kw. 2011 r.

W całym 2011 roku na świecie sprzedano 66,9 miliona tabletów - o 260 proc. więcej niż w roku 2010 (18,6 mln).

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu