Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w październiku 2015 roku wyniosła 298 961 egz., czyli o 7,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 155 735 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 7,67 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł najbardziej w dół w zestawieniu, bowiem o 10,46 proc. do 142 824 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 0,12 proc. Dziennik ten w październiku br. sprzedawał się w liczbie 54 971 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 44 505 egz., po spadku o 2,34 proc.
Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 2,17 proc. i wyniosła 19 329 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rzeczpospolita-i-puls-biznesu-wiecej-z-reklam-w-dol-gazeta-wyborcza-polska-fakt-i-metro-top-10 ##
Na drugiej podstronie dane ze wszystkich miesięcy br.
W październiku br. w porównaniu do września br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła będąca na ostatnim miejscu „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która zyskała 4,82 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił zaś „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 2,49 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











