Zarówno Microsoft, jak i Yahoo, od dawna starają się przełamaćhegemonię Google na rynku wyszukiwarek i reklam online. Wedługzarządu Microsoftu, fuzja mogłaby pomóc zachować równowagę narynku, zdominowanym obecnie przez giganta z Mountain View.
"Byłby to kolejny ważny etap rozwoju usług sieciowych firmyMicrosoft", mówi Steve Ballmer, dyrektor generalny Microsoftu."Jeśli porównać Yahoo i Microsoft - obie firmy posiadają podobnąwizję usług oraz reklam w Internecie."
Ballmer potwierdził, że koncerny prowadziły rozmowy od 18miesięcy. W zeszłym roku podobna propozycja fuzji została odrzuconaprzez zarząd Yahoo.
Oczywiście Microsoft i Yahoo posiadają podobne aplikacjeoferujące wyszukiwanie w Internecie, pocztę oraz serwisyspołecznościowe, które będą się dublować. Ballmer przyznaje, żepotrzeba sporo pracy obu firm, aby wizerunek powstałej marki byłspójny.

Źródło: PCpro











