"Sylwester jasny od gwiazd" transmitowany przez TVP2 od 20.40miał średnio 30,48 proc. udziału w grupie 4+ - wynika z danych AGBNielsen Media Research. Natomiast "Sylwestrowa moc przebojów"Polsatu zanotowała udziały na poziomie 25,55 proc. Obie imprezyzgromadziły największą widownię w paśmie 22.40 - 0.30. Dwójkęśledziło wówczas 4,3 mln widzów (34,5 proc. udziału), a Polsat 3,7mln osób (29,6 proc. udziału).
W kulminacyjnym momencie między 23.55 a 0.10 stacje te miałyodpowiednio 40,1 proc.(TVP2) i 30,2 proc. (Polsat) udziału w rynku.Widzowie śledzili także TVP1 (9,37 proc. udziału). Poza peletonem zudziałem 2,65 proc. znalazł się TVN.
Największy udział w rynku 31 grudnia miała Jedynka (23,62 proc.udziału), która nadała między innymi "Ranczo" (5,2 mln widzów;36,24 proc. udziału) i "Szopkę noworoczną" (2,86 mln widzów i 25,6proc. udziału). Druga z 22,52 proc. udziału była Dwójka, która pozasylwestrem z Wrocławia pokazała "Barwy szczęścia" (3,86 mln widzówi 27,17 proc. udziału). Trzecia pozycja z 17,71 proc. dziennegoudziału przypadła Polsatowi, zaś dopiero czwarta TVN (10,25 proc.udziału).

Pierwszego dnia 2009 roku dużym zainteresowaniem widzów cieszyłysię teleturniej "Jaka to melodia?" ( 7 mln widzów i 42,2 proc.udziału w rynku), seriale "Klan"(6,4 mln) oraz "Plebania" (5,8mln).
Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że pierwszy dzieńnowego roku skłonił do większej konsumpcji telewizji niżjakiekolwiek inne dni wolne. 31 grudnia 2007 roku statystycznyPolak spędził przed telewizorem średnio 5 godzin i 1 minutę (czylio 9 minut krócej niż rok temu), 1 stycznia - 6 godzin i 5 minut (o14 minut dłużej niż rok temu). Porównując rosnący trend konsumpcjitelewizyjnej pierwszego dnia roku przez ostatnie lata, najdłużejstatystyczny Polak oglądał telewizję 1 stycznia 2004 rok (6 godzini 10 minut), najkrócej 1 stycznia 2001 roku (5 godzin i 48minut).











