Sztuczna inteligencja przygotuje reklamy JPMorgan Chase. "To przyszłość marketingu"

JPMorgan Chase i firma Persado nawiązały współpracę, która obejmie tworzenie tekstów reklamowych przez sztuczną inteligencję. - Rozwiązania typu Persado to przyszłość marketingu. Nie oznacza to, że zabraknie pracy dla copywriterów, natomiast będzie ona miała inny charakter - ocenia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Mikołaj Szymański, managing partner Kerris Group.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

JPMorgan Chase i Persado podpisały umowę na pięć lat. Porozumienie poprzedziły testy, w ramach których sprawdzano skuteczność komunikatów pisanych przez maszyny z przygotowanymi przez zespół copywriterów. Okazało się, że konwersja z reklam autorstwa sztucznej inteligencji (AI) była niemal dwa razy wyższa niż w przypadku komunikatów, które wyszły spod ręki człowieka. Liczba kliknięć w reklamę od AI była o 450 proc. wyższa niż w przypadku przekazu tradycyjnego.  

Materiały reklamowe będą powstawać na podstawie analizy słów kluczowych, tagów i mechaniki machine learningu.

- Technologia Persado jest niezwykle obiecująca. Przygotowała od nowa takie teksty i nagłówki, których marketer, bazując na wiedzy i doświadczeniu, zapewne by nie przygotował. Mamy nadzieję, że wykorzystamy Persado nie tylko w marketingu, ale i komunikacji wewnętrznej naszej firmy - ocenia Kristin Lemkau, CMO JPMorgan Chase.

AI przyszłością marketingu

Czy śladem JPMorgan Chase pójdą inne firmy? - Rozwiązania typu Persado to przyszłość marketingu. Nie oznacza to, że zabraknie pracy dla copywriterów, natomiast będzie ona miała inny charakter. Zespoły agencyjne staną przed nowymi obowiązkami i wyzwaniami, a do wewnętrznych briefingów dołączą koledzy-algorytmy, komunikujący się zero-jedynkowo - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Mikołaj Szymański, managing partner Kerris Group.

Ekspert podkreśla, że z biznesowego punktu widzenia wykorzystanie sztucznej inteligencji należy oceniać przez pryzmat wartości generowanej dla firmy. - Najczęściej szuka się jej wokół dwóch obszarów. Pierwszy to optymalizacja kosztowa i procesowa - zmniejszenie zaangażowania zasobów ludzkich najczęściej niesie za sobą mniejsze nakłady finansowe w dłuższej perspektywie oraz minimalizację ryzyka błędów. Drugim jest poprawa wyników, ponieważ wyspecjalizowane algorytmy są w stanie analizować zbiory danych i testować hipotezy z szybkością niedostępną dla ludzkiego mózgu - ocenia Mikołaj Szymański.

Nasz rozmówca uważa, że w przypadku Persado wartość dodana polega także na tym, że pracownicy kreatywni zyskują przestrzeń czasową na inne działania.

Choć rozwiązanie stosowane jest na razie w USA, to Mikołaj Szymański nie ma wątpliwości - na pewno zawita i do Polski.

- Należy mieć jednak świadomość, że ze względu na stosunkowo niską atrakcyjność naszego rynku, liczbę osób mówiących w języku polskim, a także skomplikowaną gramatykę i ortografię, sytuacja będzie pewnie podobna, jak w przypadku Alexy, Siri czy Asystenta Google. Chwilę poczekamy, a początki będą trudne - prognozuje managing partner Kerris Group.

Sztuczną inteligencję w reklamie starają się także wdrażać inne firmy. Mastercard testuje AI do kreowania reklam wizualnych - zauważa "Wall Street Journal".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online