Telewizja opuszcza telewizor - raport TV and Media firmy Ericsson

72% respondentów ogląda TV i wideo na urządzeniach mobilnych co najmniej raz w ciągu każdego tygodnia – wynika z raportu Ericsson ConsumerLab.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Badanie firmy Ericsson – TV and Media – to już czwarty z cyklu corocznych raportów firmy o trendach konsumenckich w branży telewizyjnej. Z właśnie opublikowanego raportu wynika m.in że 72% badanych ogląda wideo na urządzeniach mobilnych przynajmniej raz w tygodniu, w tym 42% konsumentów, którzy robią to poza domem. Trzech na czterech badanych wykonuje tzw. multitasking – korzysta z urządzenia mobilnego podczas oglądania TV na innym ekranie.

Korzystanie z serwisów społecznościowych i forów to najpopularniejsze aktywności towarzyszące oglądaniu TV – przynajmniej raz w tygodniu łaczy to 59% osób. 49% badanych uruchamia aplikacje i przegląda internet by dowiedzieć się więcej o oglądanych treściach, a jedna trzecia konsumentów dyskutuje na stronach społecznościowych i czatach o tym, co właśnie ogląda.

Dostępność urządzeń mobilnych oraz bezprzewodowego internetu powoduje, ze tradycyjna krzywa odzwierciedlająca sposób konsumowania TV przez użytkowników (ze szczytami w trakcie śniadania i wieczorem) zostaje spłaszczona. Krzywa prezentująca korzystanie z TV na  różnych urządzeniach i w różnych lokalizacjach jest bardziej zrównoważona. Oglądanie treści staje się ciągłą aktywnością, a nie aktem relaksacji i luksusu. TV jest obecnie postrzegana jako nieustannie dostępny towar, do którego dostęp można uzyskać niezależnie od czasu i miejsca.

– Ciągle obserwujemy nieustanne redefiniowanie tego czym jest telewizja i wideo dla konsumentów. Biorąc pod uwagę, że 82% osób korzysta z YouTube’a i podobnych serwisów przynajmniej raz w miesiącu, zastanawiamy się czy oglądanie np. w kuchni przepisu online to wciąż telewizja czy tylko oglądanie instrukcji?” – mówi Anders Erlandsson, badacz z Ericsson ConsumerLab.

„– To nie jest jeszcze czas by powiedzieć ‘do widzenia’ tradycyjnej TV. Telewizja linearna wciąż odgrywa istotną rolę dla konsumentów i nie zauważamy żadnego spadku w częstotliwości korzystania, np. 36% konsumentów uważa, że oglądanie w TV wydarzeń sportowych ‘na żywo’ jest bardzo istotnym elementem nawyków związanych z TV” – dodaje Erlandsson.

Badanie firmy Ericsson zostało przeprowadzone w Brazylii, Chinach, Chile, Francji, Kanadzie, Niemczech, Włoszech, Meksyku, Rosji, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Taiwanie, Wielkie Brytanii i USA. Przeprowadzono w sumie 15 tysięcy wywiadów online oraz 30 wywiadów domowych w czterech miastach. Ericsson Consumer Lab bada zachowania konsumentów i wartości. Ericsson wykorzystuje badania do przygotowania biznesowych rozwiązań dla sieci, poprzez które operatorzy mogą dostarczać odpowiednie usługi konsumentom.

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzystają ponad 2 miliardy abonentów.

Działamy w 180 krajach i zatrudniamy przeszło 100 000 pracowników. Forma Ericsson założona w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"