Telewizja w nadmiarze szkodzi nawet aktywnym ruchowo dzieciom

Wyniki najnowszych badań pokazują, że więcej niż dwie godziny spędzane dziennie na oglądaniu telewizji lub graniu w gry komputerowe stwarzają dla dzieci większe ryzyko wystąpienia problemów natury psychologicznej, niezależnie od poziomu ich aktywności ruchowej w pozostałym czasie.

km
km
Udostępnij artykuł:

Badacze z University of Bristol analizowali zachowania ponad 1000 dzieci w wieku 10 i 11 lat. Przez siedem dni odnotowywały one ile czasu dziennie spędzały przed ekranem telewizora i komputerowego monitora oraz odpowiadały na pytania dotyczące ich stanu psychicznego, w tym emocji, zachowania i relacji z rówieśnikami. Jednocześnie za pomocą akcelerometrów, które dzieci nosiły wokół talii, monitorowano ich aktywność ruchową.

Okazało się, że prawdopodobieństwo wystąpienia znaczących problemów natury psychologicznej było aż o 60 proc. większe u dzieci, które przeznaczały więcej niż dwie godziny dziennie na oglądanie telewizji lub korzystanie z komputera, w porównaniu z dziećmi spędzającymi na tego typu rozrywce mniej czasu.

W przypadku dzieci spędzających więcej niż dwie godziny w ciągu dnia zarówno przed ekranem telewizora jak i komputerowego monitora, powyższe prawdopodobieństwo wzrastało ponad dwukrotnie.

Według badaczy, wyniki były niezależne od płci, wieku, fazy dojrzałości, poziomu edukacji i zamożności, a także od tego jak bardzo dzieci były aktywne ruchowo w pozostałej części dnia.

"Wiemy, że aktywność ruchowa jest dobra dla zdrowia fizycznego i psychicznego u dzieci oraz że są pewne dowody na to, że oglądanie telewizji czy granie w gry jest powiązane z negatywnymi zachowaniami. Jednak nie można stwierdzić, że duży poziom aktywności ruchowej może u dzieci 'zrekompensować' dużą ilość czasu spędzanego przed ekranem" - stwierdziła Angie Page z University of Bristol.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style