Telewizyjne programy kulinarne ważnym kanałem w komunikacji marketingowej marek

Wynik najnowszego raportu „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków”

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Aż 67 proc. Polaków, którzy oglądają telewizję, deklaruje, że wybiera w niej programy o tematyce kulinarnej. Najbardziej popularne są „Rewolucje kuchenne” Magdy Gessler oraz „Makłowicz w podróży”.

Raport „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków” przedstawia obok postaw żywieniowych, także inne aspekty naszych zachowań kulinarnych. Jednym z wątków poruszanych w opracowaniu są źródła wiedzy i inspiracji, którymi Polacy kierują się w kuchni. Wyniki raportu wskazują, że tematyka kulinarna jest dla polskiego konsumenta atrakcyjna, a różnorodne treści o tej tematyce są chętnie poszukiwane.

Pojawiający się popyt najskuteczniej wykorzystują główne stacje telewizyjne oraz kanały tematyczne. Pod koniec 2012 roku do regularnego oglądania programów o gotowaniu przyznawało się 13 proc. widzów, a 54 proc. poświęcało na nie czas nieregularnie (jednej trzeciej Polaków ta tematyka w ogóle nie interesuje).

Jednocześnie z deklaracji widzów–respondentów wynika, iż w sumie dwie trzecie z nich dostrzega marki i produkty lokowane w programach (tak, chociaż rzadko 43 proc.; tak, często 20 proc.; tak, zawsze 3 proc.).

Analizując oba wskazania warto więc podkreślić, iż programy kulinarne, ze względu na swoją specyfikę – szerokie możliwości ekspozycji produktów oraz skuteczność w przyciąganiu i utrzymywaniu uwagi widza, stanowią efektywne medium promocyjne, w szczególności dla producentów kategorii FMCG. Agata Czapkowska, autorka raportu podsumowuje: „Oczywiście powinniśmy być świadomi tego, że nie wszyscy, którzy deklarują oglądanie programów kulinarnych, robią to, aby się podszkolić w kuchni. Jednak spośród widzów wspomnianych programów jedynie 17% w ogóle nie przygotowuje posiłków. Resztę audytorium należałoby uznać za atrakcyjną grupę z punktu widzenia działań marketingowych.”

Ranking oglądalności krajowych produkcji o tematyce kulinarnej.

Informacje o badaniu

Dane pochodzą z raportu „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków”. Badanie zrealizowane w ramach omnibusa CAPI na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1000 Polaków powyżej 15 roku życia w listopadzie 2012 roku.

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

GfK nieustannie wprowadza innowacje i stosuje najnowsze technologie i najdokładniejsze metodologie, aby zapewnić klientom jak najlepsze zrozumienie najważniejszych ludzi na świecie: ich klientów.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"