TelForceOne po III kw. 2014 r.: dwukrotny wzrost przychodów i niemal trzykrotny wzrost zysku netto

Grupa TelForceOne, notowany na GPW w Warszawie lider rynku akcesoriów mobilnych i producent telefonów komórkowych, po raz kolejny wypracował bardzo dobre wyniki finansowe. Grupa zanotowała niemal 100% wzrostu przychodów r/r oraz wzrost zysku netto o ponad 170% r/r. U podstaw poprawy wyników leży wyższa sprzedaż we wszystkich kategoriach produktowych oraz dalsze utrzymywanie dyscypliny kosztowej. 

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Grupa TelForceOne w okresie trzech pierwszych kwartałów br. zanotowała znaczny wzrost sprzedaży – przychody Grupy wyniosły 197,4 mln zł, co oznacza wzrost o 99,1% w stosunku do analogicznego okresu 2013 r. – Dynamiczny wzrost przychodów związany jest głównie ze zwiększeniem udziałów w ofertach krajowych i zagranicznych sieci handlowych w oparciu o podpisane wcześniej umowy oraz nawiązaniu współpracy z kolejnymi sieciami handlowymi. Warto podkreślić, że wzrost sprzedaży został odnotowany we wszystkich kategoriach produktów i kanałach dystrybucji – mówi Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu TelForceOne.

W okresie 1-3Q2014 Grupa wypracowała 43,9 mln zł zysku brutto ze sprzedaży (wzrost o 48,4% r/r), natomiast zysk operacyjny osiągnął poziom 9,5 mln zł (wzrost o 96,9% r/r). Zysk EBITDA wyniósł 11,3 mln zł (wzrost o 83,9% r/r), a zysk netto 5,5 mln zł (wzrost o 171,3% r/r). Grupa utrzymała poziomy marż na podobnym poziomie, jedynie marża brutto była nieco niższa niż rok wcześniej. - Dynamiczny wzrost przychodów w Grupie związany jest głównie ze zwiększeniem udziałów w ofertach krajowych i zagranicznych sieci handlowych w oparciu o podpisane wcześniej umowy oraz nawiązaniu współpracy z kolejnymi sieciami handlowymi – wyjaśnia Wiesław Żywicki. Marża brutto na sprzedaży w 1-3Q2014 wyniosła 22,2%, marża EBIT 4,8%, marża EBITDA 5,7%, a marża netto 2,8%.

W ciągu ostatnich trzech kwartałów Grupa TelForceOne prowadziła rozmowy z centralami kolejnych europejskich sieci handlowych, co wkrótce może skutkować podpisaniem nowych umów na dostawy produktów oferowanych przez spółki z grupy kapitałowej. Podejmowane były także intensywne działania nakierowane na pozyskanie do współpracy zagranicznych centrali sieci wielkopowierzchniowych celem dostaw ogólnoeuropejskich. – Chciałbym także podkreślić bardzo intensywny rozwój spółki myPhone. Jak pokazują badania marka myPhone stała się najbardziej rozpoznawalna spośród wszystkich marek krajowych telefonów. Z wyników badania wynika również, że obecnie w Polsce jest mniej więcej tyle samo użytkowników telefonów myPhone, co urządzeń takich marek jak Apple, BlackBerry czy Motorola – informuje Wiceprezes Zarządu. 

Przed Grupą najbardziej intensywny okres roku. Zgodnie z tendencją widoczną w latach ubiegłych to IV kw. z reguły jest najlepszy dla spółek z Grupy Kapitałowej TeForceOne.

Podstawowe pozycje skonsolidowanego rachunku wyników

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"