Temu ma 116 mln użytkowników w Europie. Polska w czołówce krajów

Chińska platforma e-commerce Temu przyciągała w pierwszej połowie br. 115,7 mln użytkowników miesięcznie w krajach Unii Europejskiej, z czego 13,2 mln w Polsce. Raport transparentności platformy wskazuje, że musi ona stawić czoła regulacjom europejskim.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Temu ma 116 mln użytkowników w Europie. Polska w czołówce krajów
Aplikacja Temu

Chińska aplikacja zakupowa Temu osiągnęła na terenie Unii Europejskiej 115,7 mln użytkowników miesięcznie w pierwszej połowie 2025 r. Dane te pochodzą z najnowszego Raportu Transparentności firmy, który pokazuje rozwój platformy od jej debiutu na rynku europejskim dwa lata temu. Firmy przekraczające określony próg wielkości muszą publikować takie statystyki co sześć miesięcy.

Niemcy na czele, Polska na podium

Niemcy stały się największym europejskim rynkiem Temu z 19,3 mln użytkowników miesięcznie, co oznacza wzrost o 13,5 proc. w porównaniu z poprzednimi sześcioma miesiącami – wynika z danych EcommerceNews EU. Francja zajmuje drugie miejsce z 16 mln użytkowników i wzrostem o 19,4 proc.

Polska jest trzecia z 13,2 mln użytkowników. Dla porównania, według danych z badania Mediapanel, stronę i aplikację Temu w sierpniu br. odwiedziło 19,92 mln internautów, a średni czas spędzony w niej wyniósł 55 minut.

Pierwszą piątkę — według raportu transparentności — zamykają Włochy (12,9 mln) i Hiszpania (12,6 mln). Rumunia zanotowała najszybszy wzrost, wynoszący 20,5 proc., osiągając 4,7 mln użytkowników.

Popularność platformy wynika ze strategii Temu polegającej na oferowaniu niskich cen produktów wysyłanych bezpośrednio od chińskich producentów.

Szybka ekspansja Temu zwróciła uwagę europejskich władz. Francja domaga się, aby Google i inne wyszukiwarki usunęły platformę z wyników, jeśli ta nadal będzie łamać przepisy UE dotyczące bezpieczeństwa produktów. To część szerszej dyskusji o nadzorze nad chińskimi platformami.

Organizacje konsumenckie i rządy w całej Europie podnoszą obawy dotyczące podróbek i standardów bezpieczeństwa na platformie. Problemy te mogą wpłynąć na zdolność Temu do dalszego rozwoju na rynkach europejskich.

Większa kontrola treści

Temu twierdzi, że mocno inwestuje w kontrolę tego, co pojawia się na jej platformie. Algorytmy skanują produkty i recenzje, a moderatorzy weryfikują podejrzane treści. Firma sprawdza również sprzedawców, co ma pomóc w eliminacji podróbek. Temu prowadzi także bazę marek, co również w tym pomaga.

Poza Unią Europejską Temu stało się najczęściej pobieraną aplikacją w Wielkiej Brytanii. We Francji platforma znalazła się w czołówce sprzedawców mody, co pokazuje jej rosnącą popularność.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Elle" bez naczelnej. Marta Tabiś zostanie szefową obszaru Lifestyle w Onecie

"Elle" bez naczelnej. Marta Tabiś zostanie szefową obszaru Lifestyle w Onecie

Przedsiębiorczynie też zajmują się domem. Na ile wyceniają obowiązki domowe?

Przedsiębiorczynie też zajmują się domem. Na ile wyceniają obowiązki domowe?

Na rynek wchodzi wspólna oferta Onet Premium i Storytel

Na rynek wchodzi wspólna oferta Onet Premium i Storytel

HBO Max pokazało zwiastun nowego serialu o sekcie

HBO Max pokazało zwiastun nowego serialu o sekcie

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni