We wrześniu br. odnotowano 87,8 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3077 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,7 proc. populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.
Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,2 sekundy (9,2 sekundy dla kreacji typu display i 6,2 sekundy dla kreacji wideo).
Średnia widoczność kreacji digital we wrześniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 51,7 proc. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 61,55 proc. kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 48,6 proc.
W digitalu króluje Temu
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża "Trade" (37,9 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w sierpniu wyniósł 43,2 proc. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 8,7 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji – 51,7 proc.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże "Media, books, CD&DVD (9,2 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 10,5 proc. oraz "Clothing and accessories" (4,5 mld kontaktów reklamowych i SoV – 5,2 proc.).
Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital ponownie została marka Temu, która wygenerowała 4,8 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 81,9 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,3 mld kontaktów i 81,3 proc. zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,8 mld kontaktów i zasięg na poziomie 81,1 proc).
Ranking TOP 10 marek zamyka RTV Euro AGD z 0,7 mld kontaktów reklamowych.

W telewizji najaktywniejszy Lidl
We wrześniu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża "Trade". Wygenerowała ona 14,4 mld kontaktów reklamowych, docierając do 90,5 proc. populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w sierpniu wyniósł dla tej branży 21,9 proc., natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 19,2 sekundy.
Na drugim miejscu znalazła się branża "Pharmaceuticals" (12,05 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 18,3 proc. oraz 89,8% zasięgu), podium zamyka natomiast branża "Food" (10,3 mld kontaktów reklamowych, SoV – 15,6 proc. i zasięg – 90,2 proc.).
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji we wrześniu była marka Lidl. Wygenerowała ona 2,2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 84,7 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazła się Allegro.pl (1,3 mld kontaktów reklamowych i 82,9 proc. zasięgu), natomiast na trzecim – Biedronka (1,3 mld kontaktów i 83,87 proc. zasięgu).

Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Rossmann z 0,9 mld kontaktów reklamowych i 81,3 proc. zasięgu w populacji 7-75.
Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 4 proc. - a na drugim Media Expert, z udziałem na poziomie 2,4 proc. Trzecie miejsce należało do Allegro.pl z udziałem 2,1 proc.

W radiu wygrywa Media Expert
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych we wrześniu była branża "Trade" (10 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże "Pharmaceuticals" (3,3 mld kontaktów) oraz "Automotive" (2,2 mld kontaktów reklamowych).
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu była marka Media Expert - wygenerowała ona 2,7 mld kontaktów reklamowych, docierając do 87,4 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat.
Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1 mld kontaktów reklamowych, 84,7 proc. zasięgu), na trzecim – Lidl (0,7 mld kontaktów, 83,3 proc. zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Vectra (0,3 mld kontaktów i 74,1 proc. zasięgu).

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w sierpniu marka Media Expert (12,9 proc.). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,3 proc.) oraz Lidl (3,2 proc.).











