Temu w internecie reklamuje się mocniej od Allegro. Poza siecią są inni liderzy

We wrześniu br. we wszystkich typach mediów najaktywniejsze reklamowo były marki z branży handlowej – wynika z danych gemiusAdReal. W internecie najmocniej reklamowała się platforma Temu, w telewizji – Lidl, a w radiu – Media Expert.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Temu w internecie reklamuje się mocniej od Allegro. Poza siecią są inni liderzy
Kadr z reklamy Media Expert

We wrześniu br. odnotowano 87,8 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3077 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,7 proc. populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,2 sekundy (9,2 sekundy dla kreacji typu display i 6,2 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital we wrześniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 51,7 proc. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 61,55 proc. kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 48,6 proc.

W digitalu króluje Temu

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża "Trade" (37,9 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w sierpniu wyniósł 43,2 proc. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 8,7 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji – 51,7 proc.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże "Media, books, CD&DVD (9,2 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 10,5 proc. oraz "Clothing and accessories" (4,5 mld kontaktów reklamowych i SoV – 5,2 proc.).

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital ponownie została marka Temu, która wygenerowała 4,8 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 81,9 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,3 mld kontaktów i 81,3 proc. zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,8 mld kontaktów i zasięg na poziomie 81,1 proc).

Ranking TOP 10 marek zamyka RTV Euro AGD z 0,7 mld kontaktów reklamowych.

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

W telewizji najaktywniejszy Lidl

We wrześniu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża "Trade". Wygenerowała ona 14,4 mld kontaktów reklamowych, docierając do 90,5 proc. populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w sierpniu wyniósł dla tej branży 21,9 proc., natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 19,2 sekundy.

Na drugim miejscu znalazła się branża "Pharmaceuticals" (12,05 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 18,3 proc. oraz 89,8% zasięgu), podium zamyka natomiast branża "Food" (10,3 mld kontaktów reklamowych, SoV – 15,6 proc. i zasięg – 90,2 proc.).

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji we wrześniu była marka Lidl. Wygenerowała ona 2,2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 84,7 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazła się Allegro.pl (1,3 mld kontaktów reklamowych i 82,9 proc. zasięgu), natomiast na trzecim – Biedronka (1,3 mld kontaktów i 83,87 proc. zasięgu).

Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Rossmann z 0,9 mld kontaktów reklamowych i 81,3 proc. zasięgu w populacji 7-75.

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 4 proc. - a na drugim Media Expert, z udziałem na poziomie 2,4 proc. Trzecie miejsce należało do Allegro.pl z udziałem 2,1 proc.

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

W radiu wygrywa Media Expert

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych we wrześniu była branża "Trade" (10 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże "Pharmaceuticals" (3,3 mld kontaktów) oraz "Automotive" (2,2 mld kontaktów reklamowych).

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu była marka Media Expert - wygenerowała ona 2,7 mld kontaktów reklamowych, docierając do 87,4 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1 mld kontaktów reklamowych, 84,7 proc. zasięgu), na trzecim – Lidl (0,7 mld kontaktów, 83,3 proc. zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Vectra (0,3 mld kontaktów i 74,1 proc. zasięgu).

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w sierpniu marka Media Expert (12,9 proc.). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,3 proc.) oraz Lidl (3,2 proc.).

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu