Wydawca „The New York Times” podał, że w III kwartale 2019 r. dziennik zanotował przychody w wysokości 428,5 mln dol., zaś zysk osiągnął poziom 44 mln dol., podczas gdy rynek oczekiwał zysku w kwocie 40 mln.
W raportowanym okresie „NYT” zanotował wzrost liczby cyfrowych subskrybentów o 273 tys. Obecnie z internetowej i drukowanej wersji dziennika korzysta ponad 4,9 mln czytelników, a wydawca zapowiada, że do końca 2025 r. ich liczba przekroczy 10 mln.
„NYT” w swoim raporcie po raz pierwszy w historii podał liczbę subskrybentów gazety pochodzących spoza Stanów Zjednoczonych. Okazuje się, że obecnie jest to ponad 500 tys. abonentów, większość z nich to mieszkańcy Wielkiej Brytanii, Kanady oraz Australii.
Jednocześnie The New York Times Company informuje, że w III kwartale br. wpływy reklamowe „NYT” zmniejszyły się rok do roku o 6,7 proc., zaś w segmencie reklamy cyfrowej zanotowano spadek o 5,4 proc.

Mark Thompson, szef NYT Company wyjaśnia w komunikacie, że niższe przychody reklamowe mogą dziwić, szczególnie w odniesieniu do obszaru digital, tłumaczy jednak to zjawisko zawirowaniami na globalnym rynku reklamy i agresywnym działaniami na tym polu ze strony największych firm technologicznych, takich jak Google.
„NYT” zapowiada że w grudniu br. zamierza wykupić na własność swoją główną siedzibę na Manhattanie, co pochłonie kwotę 245 mln dol.











