TikTok walczy z problemem dezinformacji na temat szczepionki przeciw COVID-19

Warszawa, 16 grudnia 2020 r. – Dla TikTok niezwykle ważne jest dostarczanie swojej społeczności rzetelnych informacji. Jest to tym bardziej istotne w trudnym pandemicznym roku, a także w najbliższych miesiącach wypełnionych dyskusjami o szczepionce COVID-19. Firma podejmuje dalsze działania mające na celu zapewnianie społeczności TikTok dostępu do zaufanych źródeł i wiarygodnych ekspertów, m.in. poprzez wprowadzanie nowych funkcji do aplikacji czy budowanie strategicznych partnerstw. W tej chwili zespoły TikTok pracują nad tym, aby zapewnić, że firma pozostaje odpowiedzialnym partnerem w obliczu kolejnej fazy pandemii.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Od początku pandemii, zespoły ds. bezpieczeństwa pracują niezwykle ciężko nad tym, aby TikTok także w tym trudnym czasie pozostawał bezpiecznym miejscem dla twórczej ekspresji – zgodnie z misją firmy, którą jest inspirowanie kreatywności użytkowników i przynoszenie im radości. Jednocześnie należy podkreślić, że TikTok szybko odnalazł się w nowej pandemicznej rzeczywistości dostarczając swojej społeczności rzetelnych informacji. Firma pracowała nad tym, aby jej polityka i podejście do moderowania treści były skuteczne w tym bezprecedensowym dla wszystkich czasie. W styczniu 2020 r. TikTok wprowadził powiadomienia w swojej aplikacji, aby osoby szukające hashtagów związanych z pandemią mogły łatwo skontaktować się z ekspertami ds. zdrowia publicznego. Z kolei w luty tego roku, firma nawiązała współpracę z zaufanymi organizacjami i stworzyła Centrum Informacji (Information Hub) aplikacji TikTok, które zapewnia społeczności dostęp do wiarygodnych informacji. Od czerwca strona była oglądana ponad 2 miliardy razy na całym świecie.

Kolejna faza pandemii

Rok kończy się obiecującymi wynikami testów szczepionek, które dają nadzieję milionom ludzi na całym świecie. „Jak pokazały nasze rozmowy z organizacjami pozarządowymi i ekspertami, w tej chwili ważniejsze niż kiedykolwiek będzie przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się w sieci błędnych informacji dotyczących szczepionki przeciw COVID-19, które mogłyby zaszkodzić ogólnemu bezpieczeństwu publicznemu – powiedział Kevin Morgan, dyrektor ds. produktów i procesów na Europę w TikTok. „Musimy być jednak realistami, że zawsze znajdzie się niewielka grupa ludzi, która będzie próbowała korzystać z naszej platformy, aby dzielić się treściami, które są sprzeczne z naszą polityką” – dodał.

Poniżej znajdują się przykłady działań, które są podejmowane przez zespoły TikTok w celu zapewnienia, że firma jest odpowiedzialnym partnerem w momencie, kiedy świat wkracza w kolejną fazę pandemii.

Promowanie informacji z opiniotwórczych źródeł

Firma aktualizuje treści w Centrum Informacji aplikacji TikTok, tak, aby osoby szukające tam informacji o szczepionce były kierowane do zaufanych źródeł i ekspertów. Start zaplanowano na 17 grudnia.

Dodatkowo, firma wkrótce wprowadzi nowy tag dotyczący szczepionki, aby wykryć i oznaczyć wszystkie filmy z hashtagami i słowami związanymi ze szczepionką na COVID-19. TikTok dołączy do tych filmów również baner z informacją Dowiedz się więcej o szczepionkach przeciw COVID-19. Przekierowuje on użytkownika do weryfikowalnych i wiarygodnych źródeł informacji. Społeczność TikTok zobaczy ten tag po raz pierwszy już 21 grudnia.

TikTok jest również dumny z kontynuacji współpracy z Team Halo. Naukowcy z całego świata, w tym z Wielkiej Brytanii, RPA, Brazylii, USA i innych krajów, publikują na platformie TikTok aktualizacje w formie wideo, aby pokazać światu postęp, jaki dokonał się w kwestii szczepionki. Ten niesamowity zespół wybitnych specjalistów zajmujących się zdrowiem publicznym będzie odpowiadał na wszelkiego rodzaju pytania, w tym jakie kroki należy podjąć, aby stworzyć szczepionkę czy jak przetestować ją pod kątem bezpieczeństwa. Dzięki temu społeczność TikTok będzie na bieżąco z tym, co ważne.

Wspieranie naszych zespołów moderatorów

Jak zawsze, TikTok zachęca swoją społeczność do prowadzenia pełnych szacunku rozmów na tematy, które mają dla niej znaczenie. Zgodnie z polityką firmy, na platformie TikTok zakazane jest przekazywanie błędnych informacji, które mogłyby zaszkodzić zdrowiu jednostki lub ogólnemu bezpieczeństwu publicznemu. W związku z tym TikTok podejmuje także działania mające na celu usunięcie błędnych informacji na temat szczepionki przeciw COVID-19.

Do obowiązków zespołów moderujących treści na platformie TikTok jest usuwanie szkodliwych, nieprawdziwych treści. Jest to trudna praca, ponieważ jest wykonywana przez ludzi, którzy czasami popełniają błędy. Aby zminimalizować ich występowanie w tak ważnym dla zdrowia publicznego momencie, recenzenci biorą udział w dodatkowych szkoleniach z zespołami moderatorów.

Partnerstwo z ekspertami branżowymi

Aby działania TikTok w identyfikowaniu i ograniczaniu rozprzestrzeniania się błędnych informacji były jeszcze skuteczniejsze, firma kontynuuje współpracę z zewnętrznymi organizacjami, takimi jak AFP, Animal Político, Estadão Verifica, Lead Stories, NewTral, Politifact, SciVerify & Teyit. TikTok współpracuje również z zewnętrznymi ekspertami, aby zrozumieć, jakie tendencje w rozprzestrzenianiu się błędnych informacji występują na innych platformach. Dzięki znajomości trendów spoza TikTok, zespoły firmy mogą udzielać wskazówek moderatorom, aby pomóc im sprawniej wykryć i podjąć odpowiednie działania w przypadku treści naruszających zasady.

TikTok jako firma działająca w sposób odpowiedzialny dokłada wszelkich starań, aby szkodliwe informacje nie trafiały na platformę. Aby dowiedzieć się więcej o projektach TikTok realizowanych w czasie pandemii na rzecz najbardziej potrzebujących społeczności czy wydarzeniach specjalnych takich jak #HappyAtHome, można odwiedzić Centrum Bezpieczeństwa firmy TikTok.

***

TikTok jest czołową platformą dla krótkich filmów nagrywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Naszą misją jest inspirowanie i wzbogacanie życia ludzi poprzez oferowanie im miejsca do twórczej ekspresji i wymiany doświadczeń, które są prawdziwe, radosne i pozytywne. TikTok posiada globalne biura w Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, Berlinie, Polsce, Izraelu, Dubaju, Bombaju, Krajach Nordyckich, Singapurze, Dżakarcie, Seulu i Tokio. www.tiktok.com

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące