Polityka TikToka, odnosząca się do mediów państwowych, polega na oznaczaniu kont prowadzonych przez organizacje medialne, których treści redakcyjne lub proces decyzyjny podlegają kontroli lub wpływowi rządów danych krajów.
Pilotaż w Rosji, Ukrainie i Białorusi
W zeszłym roku pilotażowe działania w tym zakresie przeprowadzono w Rosji, Ukrainie i Białorusi, dodając etykiety do treści z powiązanych mediów. Oznaczanie twórców powiązanych z państwem ma zapewnić użytkownikom trafny i przejrzysty kontekst oraz uwrażliwić ich na to, że materiały te mogą przedstawiać punkt widzenia rządu. Poczynając od dzisiaj, polityka ta zostaje rozszerzona o kolejnych 40 rynków (w tym Polskę) na całym świecie. Systematycznie będzie rozszerzana o kolejne kraje i regiony.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-zaplaci-5-5-mln-dolarow-kary-chodzi-o-zgody-na-cookies ##

Wprowadzenie polityki mediów państwowych przez TikToka było poprzedzone konsultacjami z ponad sześćdziesięcioma ekspertami z obszaru mediów, politologii, nauki oraz przedstawicielami organizacji międzynarodowych i społeczeństwa obywatelskiego z Ameryki Północnej i Południowej, Afryki, Europy, Bliskiego Wschodu, Azji i Australii.
TikTok zapewnia organizacjom możliwość odwołania się od decyzji, jeśli ich zdaniem zostały błędnie zakwalifikowane w procesie. Aby złożyć odwołanie, dane medium powinno przedstawić dodatkowe informacje potwierdzające jego suwerenność redakcyjną. Przy ocenie dostarczonych materiałów TikTok będzie współpracował z niezależnymi ekspertami.
Platforma społecznościowa szczególną uwagę zwraca na media, które mogą być w znacznym stopniu uzależnione od państwowego finansowania – czy to bezpośrednio, czy też poprzez reklamy, pożyczki i dotacje. Niektóre z pytań, które zadaje się podczas oceny to: - Czy niezależność redakcyjna jest częścią misji organizacji? - Czy organizacja posiada zbiór wytycznych dotyczących standardów postępowania dziennikarskiego? - Czy istnieją jakiekolwiek powiązania z rządem w ramach kierowniczych lub redakcyjnych stanowisk kierowniczych? - Czy organizacja w przejrzysty sposób ujawnia swoje powiązania z rządem? - Czy istnieją dowody na to, że media nie przestrzegają swoich wytycznych redakcyjnych? - W jaki sposób podmiot zajmował się sprawami o istotnym interesie publicznym dotyczącymi rządu?

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydawcy-chca-byc-mocniej-obecni-na-tiktoku-subskrypcje-wazniejsze-od-reklam ##











