Toya wprowadzała w błąd reklamą. Można zerwać umowę

UOKiK orzekł, że reklama sieci kablowej Toya obiecująca zmniejszenie abonamentu do złotówki po dwóch latach wszystkim klientom Telewizji 3G wprowadzała w błąd. Operator musi usunąć skutki tej sytuacji, m.in. pozwalając niektórym użytkownikom zerwać umowę bez konsekwencji.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Orzeczenie UOKiK-u dotyczy reklamy zamieszczonej w czerwcu 2012 roku w magazynie abonenckim Toyi. Przekaz promujący ofertę „2 Urodziny 3G” brzmiał: „Z okazji drugich urodzin Telewizji 3G TOYA wprowadzamy nową zasadę: po dwóch latach korzystania z Odbiornika 3G HD lub 3G HD PVR, Twoja opłata za dostęp zostaje zmniejszona z 15 lub 20 zł/mc do złotówki. Odbiornik za 1 zł. Zasada obejmuje WSZYSTKICH Abonentów Telewizji 3G. Od początku jej istnienia”.

Tymczasem obniżka abonamentu do złotówki nie była dostępna dla wszystkich klientów korzystających przez dwa lata z odbiornika 3G, a jedynie tych mających abonament wyższy niż „Oszczędny” i zawierających kolejną umowę. Przy czym klienci nie mogli sprawdzić warunków w regulaminie, ponieważ został on opublikowany dopiero trzy miesiące po ogłoszeniu promocji.

Sieć Toya uniknęła kary finansowej od UOKiK-u, zobowiązując się do usunięciu skutków wprowadzającej w błąd reklamy. Jak będzie to wyglądać?

Klienci, którzy nie skorzystali z promocji, zostaną poinformowani o jej przedłużeniu. Będą mieli możliwość zawarcia umów, niezależnie od posiadanego pakietu, na czas nieoznaczony , a promocyjne warunki będą obowiązywać przez 24 miesiące. W przypadku wcześniejszego wypowiedzenia zawartych umów, nie poniosą konsekwencji finansowych (zwrotu ulgi). Klienci, którzy zawarli umowę i nadal korzystają z usługi na warunkach promocyjnych, będą mogli m.in. wypowiedzieć umowę bez konsekwencji finansowych (zwrotu ulgi) lub ewentualnie zmienić pakiet bazowy na tańszy do końca obowiązywania promocyjnych warunków. Z kolei klienci którzy wcześniej skorzystali z promocji, ale minął dwuletni okres obowiązywania promocyjnej oferty, będą mogli ponownie z niej skorzystać niezależnie od posiadanego pakietu. Kolejna umowa będzie mogła zostać wypowiedziana przez klienta bez konsekwencji finansowych.

Po zakończeniu tych działań rekompensujących Toya ma przedstawić prezesowi UOKiK-u sprawozdania z ich realizacji.

Sieć Toya jest dostępna głównie w Łodzi, ma 160 tys. abonentów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"