TPSA ma 8 mld zł wolnych zasobów, które może przeznaczyć na przejęcia

Telekomunikacja Polska (TPSA) ma obecnie wolne zasoby finansowe w wysokości nawet 8 mld zł, które może przeznaczyć na przejęcia, poinformował w poniedziałek prezes TPSA Maciej Witucki.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"TPSA ma dzisiaj wolne zasoby finansowe nawet na poziomie 8 mld zł, ale to w żaden sposób nie oznacza, że TPSA po prostu wyda 8 mld zł […] Natomiast myślę, że taki jeden strzał na 8 mld zł to się w najbliższym czasie nie pojawi" - powiedział Witucki w wywiadzie dla Radio PiN.

Prezes dodał, że spółka może być zainteresowana konsolidacją na rynku operatorów telefonii komórkowej. "Myślę, że z powodu udziałów rynkowych nie będziemy mogli wystartować po Polkomtela, więc na polskim rynku są jeszcze mali operatorzy, którzy się konsolidują, być może Polsat Cyfrowy zmieni zdanie na temat inwestycji, ale tak na poważnie chyba tylko P4" - powiedział Witucki.

Dodał, że TPSA czeka na konsolidację na rynkach telewizji satelitarnej i kablowej.

W końcu lutego Witucki mówił, że TPSA może w 2010 r. przeprowadzić akwizycje. W ub. tygodniu prezes powiedział, że opcja zakupu przez TPSA spółki z sektora ICT jest nadal otwarta. Wcześniej agencja ISB informowała, że TPSA przeprowadziła badanie spółki Asseco Systems w 100% należącej do Asseco Poland.

TPSA miała 1.280 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2009 roku wobec 2.188 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 16.560 mln zł wobec 18.165 mln zł rok wcześniej.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii