Travelplanet.pl - pierwszy zysk netto

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Travelplanet.pl S.A. -internetowe biuro podróży ,integrujące i sprzedające ofertę ok. 30 największych i najbardziej renomowanych organizatorów wyjazdów zagranicznych w ciągu ostatnich dwóch lat działalności osiągnęła dynamikę wzrostu 300 % .Taki potencjał wzrostu zasługuje na miano "gwiazdy" portfela inwestycyjnego MCI Management S.A.

"Dzięki przyjętej strategii działania oraz sprzyjającemu trendowi w zachowaniach konsumenckich utrzymamy w przyszłym roku obecną dynamikę wzrostu. Oznacza to obrót w granicach 25 milionów w roku 2004, co uczyni z nas największego gracza nie tylko na polskim rynku internetowym, ale również na rynku tradycyjnym dystrybucji turystyki " - mówi Tomasz Moroz Wiceprezes Travelplanet.pl S.A.

Sukces Travelplanet.pl obrazuje nie tylko skala wzrostu, ale stałe podnoszenie efektywności działań. Spółce udało się utrzymać koszty na tym samym poziomie co w roku 2002 przy jednoczesnym kilkukrotnym zwiększeniu obrotów. Dla porównania w okresie styczeń-październik 2002 obrót wynosił 2,25 mln PLN; w roku 2003 w tych samych miesiącach obrót urósł do 8 mln PLN. Dzięki temu Travelplanet.pl optymalizując strukturę kosztów może osiągać pozytywne wyniki finansowe. W roku 2004 przewidywany jest zysk na poziomie 0,5 mln PLN, przy jednoczesnym zwiększeniu inwestycji w technologie i działania marketingowe.

Niewątpliwie sprawdzony model działania Travelplanet.pl oraz jego skuteczność ma swoje odzwierciedlenie w umowach dystrybucyjnych, jakie spółka zawarła z czołowymi polskimi portalami. Kluczowym partnerem biznesowym spółki jest Wirtualna Polska, która w swoim serwisie turystycznym sprzedaje pełną ofertę Travelplanet.pl. Pozwala to obu stronom na optymalizację procesów działania, zwiększenie skali penetracji rynku oraz osiągnięcie realnych dochodów i zysków. Podobne rozwiązania Travelplanet.pl stosuje w innych partnerskich portalach docierających do kilkunastu milionów Polaków każdego miesiąca, wśród których można wymienić m.in. Panoramę Firm, Hogę, o2. Między innymi dzięki tej współpracy Travelplanet.pl może zaplanować sprzedaż usług w roku 2004 na poziomie 15 000 klientów. W roku 2003 liczba ta wyniesie ok. 5000 klientów.

Stały rozwój spółki oraz doskonałe perspektywy obrazuje również przejęcie w roku 2003 jednej z najstarszych firm działających na polskim rynku w segmencie sprzedaży biletów lotniczych - Aero.pl. Travelplanet.pl przejdzie do historii polskiego e-biznesu jako pierwsza spółka branży turystycznej, która dokonała przejęcia innego podmiotu, sfinansowanego w 100% ze środków własnych. Aero.pl w roku 2002 miała ok. 1,2 mln PLN przychodów ze sprzedaży.

Kolejny aspekt rozwoju firmy to współpraca z klientami korporacyjnymi. Dzięki kompleksowej ofercie, doświadczeniu i wysokiej jakości obsługi klienta Travelplanet.pl pozyskało szereg klientów zainteresowanych wyjazdami grupowymi i motywacyjnymi, kuponami wakacyjnymi oraz obsługą w ramach organizacji przelotów lotniczych.

Sukces odniesiony przez Travelplanet.pl jest tym większy, iż spółka zaczęła swoją działalność w okresie bardzo niesprzyjającym tak dla projektów internetowych, jak i dla całej branży turystycznej. Wydarzenia z 11 września, wojna w Iraku oraz epidemia SARS hamowały w dużym stopniu wzrost rynku turystycznego. Obrazuje to w pewien sposób sytuację spółki w poprawiającej sytuacji gospodarczo-społecznej oraz dalszy rozwój przy dobrej koniunkturze rynkowej.

"Poprzez przemyślane działania i strategie marketingową dajemy klientom to czego potrzebują, a czego nie są w stanie znaleźć u konkurencji. Właśnie te działania bezpośrednio zdeterminowały nasz sukces"- mówi Jakub Mazur, dyrektor marketingu Travelplanet.pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online