Trending topics, czyli najpopularniejsze tematy poruszane przez użytkowników Facebooka, to propozycja nowej funkcji, która pojawić się ma w prawym górnym rogu News Feeda. Każdy temat bazować będzie na hashtagach, czyli znanych z Twittera słowach-kluczach, poprzedzonych znakiem #, które można dopisać do swoich postów. Hashtagi pojawiły się na Facebooku w czerwcu tego roku i tak jak już wtedy zapowiadano, mamy do czynienia z rozwinięciem ich potencjału i zastosowania.
Bez wątpienia jest to kolejny pomysł zapożyczony z Twittera, do złudzenia przypominający Trend Boxa, w którym na bieżąco wyświetlają się najczęściej komentowane tematy. Funkcja Trending Topics na Facebooku została na razie udostępniona jedynie niewielkiej grupie mieszkańców USA, rozpoczynając tym samym wstępną fazę testów. Po kliknięciu w konkretny trending topic, wyświetlą się powiązane z tematem wpisy, zamieszczane zarówno przez naszych znajomych, jak i (w zależności od ustawień prywatności) innych użytkowników. Tak jak w przypadku trendów na Twitterze, ułatwi to użytkownikom śledzenie najpopularniejszych newsów oraz bieżących dyskusji.

– Pojawienie się Trending Topics zdecydowanie usprawni przepływ informacji na Facebooku, czyniąc tym samym portal bardziej „real-time”. Dotychczasowi zwolennicy Twittera, którzy logowali się w serwisie głównie w celu sprawdzenia najpopularniejszych tematów, mogą zacząć traktować Facebook jako atrakcyjniejszą alternatywę, a taka sytuacja stanie się poważnym zagrożeniem dla Twittera – komentuje Dominika Chłopicka, Social Media Manager GRUPA 365 NET. – Dodatkową korzyścią dla portalu Zuckerberga, wynikającą z przeniesienia do Facebooka większości dyskusji, będzie przyciąganie także reklamodawców, którzy dostrzegą potencjał w nowych możliwościach docierania do konkretnych użytkowników – dodaje.
Wiele kwestii na Facebooku budzi jednak wśród swoich użytkowników sporo kontrowersji, jak na przykład ustawienia prywatności, czy bezpieczeństwa. Wprowadzając dodatkowe funkcje, jak hashtagi czy Trend Topics, trzeba się liczyć z tym, że nieumiejętne, czy zbyt pochopne ich zaimplementowane, może zostać negatywnie odebrane przez Facebookowiczów, a na takie właśnie potknięcia społecznościowego giganta czeka jego konkurencja.

GRUPA 365 NET
to innowacyjna agencja działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
NR1WINTERNECIE.pl
to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.
Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl
http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net











