Dostęp do internetu jest usługą, której potrzebuje najwięcej, bo75 proc. klientów kawiarni należących do ogólnokrajowych sieci. 68proc. osób odwiedzających te lokale chciałoby natomiast przeglądaćaktualne gazety, a 38 proc. zostawić dzieci w przeznaczonym dlanich kąciku.
Ogółem Polacy częściej piją kawę w domu lub u znajomych (65proc. wskazań) niż w kawiarni sieciowej (deklaruje to 60 proc.ankietowanych) lub pracy (53 proc. wskazań). Około jednej trzeciejklientów lokali serwujących ten napój spotyka się w nich zeznajomymi, drugie tyle robi sobie przerwę w zakupach, a jednaczwarta relaksuje się od innych zajęć. Polacy wybierają kawiarnie,ponieważ lubią podawane w nich napoje (74 proc. wskazań) i niemuszą do nich daleko dojeżdżać (deklaruje to 52 proc.ankietowanych).
Badanie preferencji klientów kawiarni zostało zrealizowane przezinstytut badawczy ARC Rynek i Opinia w czerwcu bieżącego roku.Wywiady kwestionariuszowe przeprowadzono wśród prawie tysiąca osóbodwiedzających te lokale w największych polskich miastach.












