TVN 24 miażdży konkurencję, spore awanse AXN i Eurosportu

TVN 24, niezmienny lider oglądalności wśród kanałów tematycznych, w styczniu br. znacznie poprawiła swój wynik. Wśród stacji z czołówki wzrosty zanotowały także m.in. AXN i Eurosport, a stracił np. Disney Channel.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, liderująca zestawieniu stacja informacyjna TVN 24 zanotowała w styczniu 2011 roku wzrost udziału w rynku względem stycznia 2010 roku o 39 proc. do poziomu 4,10 proc.

Drugie miejsce w rankingu top 30 stacji tematycznych zajął Eurosport z wynikiem 0,86 proc. Stacja ta zanotowała wzrost udziału o 9,3 proc. i awansowała z miejsca czwartego. Trzecia lokata należała do filmowej stacji AXN. Jej udział wyniósł 0,80 proc. po wzroście o 21 proc. Rok temu kanał ten zajmował miejsce siódme.

Dalej uplasował się Disney Channel, będący liderem stacji dla dzieci. Jego wynik zmalał o 6,9 proc. do 0,80 proc., co spowodowało spadek z drugiego na czwarte miejsce. Na kolejnych miejscach znalazły się inne kanały dziecięce: Cartoon Network, Mini Mini oraz Disney XD.

Na ósmą lokatę z 14. pozycji awansował z kolei Polsat News. Jego udział wzrósł aż o 49 proc. do 0,64 proc. udziału.

Liderem wśród stacji dokumentalnych był Discovery Channel (pozycja dziewiąta), a wśród stacji muzycznych - Viva Polska (miejsce dziesiąte).

Wszystkie 30. topowych kanałów tematycznych miało w styczniu 2011 roku 17,40 proc. udziału, zaś rok wcześniej – 16,51 proc.

 

W grupie 16-49, czyli docelowej dla stacji komercyjnych, na pozycji lidera umocniła się telewizja TVN 24, której udział poszedł do góry z 1,85 proc. do 2,46 proc.

Na drugie miejsce z szóstego awansował AXN, którego udział poszedł do góry o 23,5 proc. do 1,05 proc. Na podium znalazła się też Viva Polska (rok temu była czwarta). Jej udział jednak spadł o 3,2 proc. do 0,9 proc.

W grupie 16-49 (miasta) zdecydowanym liderem oglądalności w styczniu 2011 roku pozostała TVN 24 przed kanałem filmowym AXN i Discovery. Stacje TVN 24 i AXN zanotowały wzrosty udziału, ale Discovery stracił.

Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była w styczniu 2011 roku także TVN 24, której udział wyniósł tutaj 5,51 proc. (wzrost o 31 proc.) i był wyższy niż w grupie wszystkich widzów.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online