Kanały tematyczne z roku na rok zyskują coraz większą widownie - wynika z danych AGB Nielsen Media Research opracowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pl.
Najchętniej oglądaną stacją jest TVN 24 - w okresie styczeń-maj 2006 kanał informacyjny grupy TVN osiągnął 1,72 proc. udziału w rynku, to o 0,58 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2005.
Na drugim miejscu uplasowała się telewizja Cartoon Network/TCM - 0,82 proc. (wzrost 0,01 proc.) a na trzecia pozycję awansował Eurosport notując wzrost udziału w rynku z 0,63 proc. do 0,67 proc.. Kolejny kanał sportowy - Polsat Sport - miał w okresie styczeń-maj 2006 udział w rynku na poziomie 0,38 proc.
Wśród stacji muzycznych zdecydowany liderem jest VIVA, największy konkurent MTV Polska nie zmieściła się w czołowej piętnastce najchętniej oglądanych polskich kanałów tematycznych.

I-V.2006I-V.2005Grupa-4+ChannelSHR %ChannelSHR %TVN241,72%TVN241,14%CN/TCM0,82%CN/TCM0,81%Eurosport0,67%Jetix/FoxKids0,63%Jetix/FoxKids0,63%Eurosport0,63%Discovery0,43%Discovery0,48%ZigZap0,41%Hallmark0,34%MiniMini0,39%VIVA0,33%Polsat Sport0,38%ZigZap0,30%VIVA0,38%MiniMini0,30%TVN Turbo0,32%Animal_Planet0,25%Hallmark0,32%MTV0,22%AXN0,31%Nationa Geographic0,20%TVN Style0,27%Club0,19%Ale Kino0,26%AXN0,18%Nationa Geographic0,22%Canal_Plus0,16%
W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych - liderem jest również TVN 24, choć przewaga nad pozostałymi kanałami jest w tej grupie zdecydowanie mniejsza.
I-V.2006I-V.2005Grupa-16-49ChannelSHR %ChannelSHR %TVN241,34%TVN240,99%CN/TCM0,61%Eurosport0,65%Eurosport0,61%CN/TCM0,65%Discovery0,60%Discovery0,49%VIVA0,59%Jetix/FoxKids0,48%TVN Turbo0,48%VIVA0,47%Polsat Sport0,46%Hallmark0,37%AXN0,43%MTV0,34%Jetix/FoxKids0,40%Canal_Plus0,27%TVN Style0,38%AXN0,23%Hallmark0,34%Club0,22%MTV0,34%Animal_Planet0,21%Ale Kino0,33%MiniMini0,20%MiniMini0,29%Nationa Geographic0,20%Nationa Geographic0,24%Ale Kino0,19%











