TVN będzie produkować więcej treści wyłącznie dla Player.pl. Anting: stawiamy na polskie produkcje

- Player.pl będzie inwestować przede wszystkim w polskie treści - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Christian Anting, członek zarządu TVN, ds. produktów cyfrowych i e-commerce. W ciągu najbliższych lat przychody platformy mają składać się w 50 proc. z reklam i w 50 proc. z opłat za treści. TVN nie zamierza blokować dostępu do serwisu użytkownikom adblocków.

Paweł Luty
Paweł Luty
Udostępnij artykuł:

- Głównym zadaniem Player.pl jest oferowanie polskiemu widzowi polskich treści o polskich historiach. Odróżnia to nas od konkurentów, którzy w swoim portfolio mają duże produkcje filmowe czy serialowe z zagranicy. Koncentracja na polskich treściach zdecydowała o tym, że pierwszą oryginalną produkcją, która powstała specjalnie dla player.pl był serial „Web Theraphy”, a potem „Lip Sync Battle Ustawka”. „Cape Town” jest trzecim przedsięwzięciem, które zostało stworzone z myślą wyłącznie o naszej internetowej platformie. Tym razem jest to międzynarodowa koprodukcja - stwierdza w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Christian Anting, członek zarządu TVN, ds. produktów cyfrowych i e-commerce. - Zamierzamy inwestować w polskie treści dostępne wyłącznie na player.pl - podkreśla.

W ciągu dwóch pierwszych miesięcy emisji serial „Web Theraphy” obejrzało ponad milion widzów. Wśród topowych 5 najchętniej oglądanych produkcji na platformie player.pl znalazł się jeden program stworzony specjalnie na potrzeby platformy - „Lip Sync Battle Ustawka”. Zajął ostatnie miejsce podium z liczbą 2,1 mln odtworzeń. Bardziej popularne produkcje to seriale TVN „Singielka” oraz „Na Wspólnej”. Do pierwszej piątki weszły jeszcze „Warsaw Shore” (reality show MTV) oraz serial „Druga szansa”, również z telewizyjnej anteny TVN.

- To zdrowa proporcja. Z jednej strony, platforma korzysta z treści znanych z anteny TVN, a z drugiej jej oryginalne treści odnoszą sukcesy - zauważa Anting.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/serial-kryminalny-cape-town-z-marcinem-dorocinskim-w-player-pl-wideo ##

„Lip Sync Battle Ustawka” - show w którym gwiazdy (m.in. Ewa Farna, Patricia Kazadi, Julia Kuczyńska /Maffashion, Barbara Kurdej-Szatan, Edyta Herbuś, Marta Wierzbicka, Krystian Wieczorek, Sylwester Wardęga) rywalizowały ze sobą poruszając ustami do odtwarzanej z playbacku piosenki, był hitem wśród millenialsów (osoby urodzone między 1980 a 2000 r.). 70 proc. użytkowników player.pl to osoby z tej grupy wiekowej.

„Cape Town”, który właśnie wchodzi do oferty, ma zupełnie inny format. To klasyczny serial kryminalny, z elementami thrillera psychologicznego i kina akcji. W międzynarodowej obsadzie znaleźli się polscy aktorzy: Marcin Dorociński i Anna Baranowska.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/singielke-w-tvn-sledzilo-tylko-870-tys-widzow-telenowela-hitem-w-player-pl ##

Player.pl w drugim półroczu br. chce zaproponować 12 nowych programów. Wśród tych produkcji znajdą się m.in. pierwszy serial w technologii 360 stopni „Para nie do pary” z Magdaleną Różdżką i docu-reality „Moje love story”.

TVN na razie nie zamierza udostępniać swoich treści platformom zewnętrznym. - Netflix wystartował w Polsce dopiero niedawno i trudno powiedzieć w jakim kierunku będzie rozwijał swoją obecność na polskim rynku - mówi Anting.

Model biznesowy player.pl składa się z dwóch głównych źródeł przychodów - reklam i opłat za dostęp do treści. Użytkownicy mogą oglądać część treści bez ponoszenia opłat, ale przed emisją treści pojawiają się reklamy. Dostęp bez reklam jest płatny. Niektóre produkcje nie są dostępne w modelu freemium.

- Uważamy, że to dobry model, dostosowany do warunków polskiego rynku. Z jednej strony, zapewnia zadowalający poziom przychodów, z drugiej strony sprawdza się w opinii użytkowników. Player.pl to w tej chwili największa platforma VoD w Polsce - mówi Anting.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn-kreci-serial-w-technologii-360-stopni-para-nie-do-pary-z-rozczka-i-malaszynskim-w-player-pl ##

Zapytany o to jaką część dochody stanowią subskrypcje użytkowników, a jaką przychody z reklam Anting odpowiada: - Nie ujawniamy szczegółowych danych finansowych dla platformy player.pl, ale mogę zdradzić, że naszym celem jest, aby w przyszłości oba źródła przychodów były równoważne. W ciągu najbliższych lat przychody z opłat za treści mają stanowić 50 proc. przychodów, a przychody z reklam drugie 50 proc.

Jak informuje Anting, zarządzający player.pl uważnie obserwują rozwój różnych narzędzi do blokowania reklam w internecie, ale na razie nie jest to poważne zagrożenie dla biznesu podmiotu należącego do TVN. - W wypadku player.pl wykupienie subskrypcji oznacza wyeliminowanie emisji reklam, co znajduje pozytywny odzew wśród użytkowników - podkreśla.

TVN nie zamierza blokować dostępu do treści użytkownikom adblocków. Dla Antinga to zbyt ekstremalne rozwiązanie. - Skupiamy się na edukacji użytkowników. Pokazujemy zalety modelu, w którym za treści się płaci, przekonujemy, że dzięki temu możemy tworzyć więcej produkcji dobrej jakości, które spełniają oczekiwania użytkowników - dodaje.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/57-proc-serwisow-vod-w-polsce-emituje-reklamy-coraz-mniej-tylko-z-platnymi-tresciami ##

Christian Anting poinformował, że cały czas prowadzone są rozmowy w sprawie udostępnienia na Player.pl treści wyprodukowanych przez Scripps Networks Interactive.

- Zaletą bycia częścią globalnej organizacji takiej jak Scripps Networks Interactive jest to, że możemy czerpać z doświadczeń różnych specjalistów z całego świata. Dużo rozmawiamy o tym, jakie formaty i jakiego typu treści sprawdzają się w innych krajach i konfrontujemy to z danymi o polskim rynku. Z drugiej strony, inni uczą się na naszych doświadczeniach - informuje Anting. - Przed świętami Bożego Narodzenia udostępniliśmy na player.pl sporo treści wyprodukowanych przez Scripps Networks Interactive, które dotyczyły świątecznej kuchni i świątecznych przygotowań. To pierwszy raz kiedy wyemitowaliśmy treści naszych amerykańskich przyjaciół. Cieszyły się dobrą oglądalnością - dodaje.

TVN cały czas analizuje jakie formaty z amerykańskich produkcji można przystosować do realiów polskiego rynku, zarówno telewizyjnego jak i wideo na życzenie.

- Przede wszystkim jednak stawiamy na polskie treści. One najbardziej interesują polskich widzów - podkreśla Anting.

Player.pl ma obecnie 2,1 mln zarejestrowanych użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online