TVN liderem oglądalności w prime-time, Polsat przed TVP2 i TVP1

Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego w prime-time w marcu 2018 roku zajął TVN. Dalsze miejsca należały odpowiednio do: Polsatu, TVP2 i TVP1 - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

W marcu 2018 roku pozycję lidera rynku telewizyjnego wśród wszystkich widzów oglądających telewizję w prime-time (czyli od godz. 19.00 do 23.00) zajął TVN. Średni dobowy udział tego kanału wyniósł 12,76 proc. W porównaniu do marca 2017 roku zwiększył się on o 0,47 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Wiceliderem był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 11,91 proc. (przed rokiem było to również 11,91 proc.).

Podium uzupełnia TVP2. Średni dobowy wynik tej stacji zwiększył się o 0,17 proc. do 11,82 proc.

Na czwartej lokacie znalazła się TVP1, której udział wyniósł 10,52 proc., po spadku o 0,38 proc.

Łączny udział czterech głównych stacji w kwietniu br. wyniósł 47,01 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 46,97 proc. Dla porównania dobowy sumaryczny udział tzw. „wielkiej czwórki” wyniósł w zeszłym miesiącu 41,01 proc. (po wzroście z 41,02 proc.). Oznacza to, że w paśmie wieczornym główne kanały mają silniejszą pozycję w rynku, niż w ujęciu całodobowym.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem też był TVN. Średni udział tej stacji zanotował wzrost wynoszący 0,57 proc. do 15,93 proc.

Wynik drugiego Polsatu zmalał o 0,07 proc. do 13,35 proc.

Trzecia była tutaj Dwójka (do góry o 0,60 proc. do 10,11 proc. udziału), a czwarta - Jedynka (strata o 0,58 proc. do 6,84 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-marzec-2018-tvp1-wyprzedzila-polsat-hity ##

Wśród widzów w grupie komercyjnej i mieszkających w dużych miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców swoją i tak już silną pozycję umocnił TVN (do góry o 0,95 proc. do 20,13 proc.). Jeszcze bardziej wzrósł wynik tego kanału wśród widzów w grupie komercyjnej z dużych miast cechujących się wysokimi dochodami w swoich gospodarstwach domowych, które przekraczają 4,5 tys. zł netto (+ 1,81 proc. do 20,24 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"