Jak podano w raporcie TVN, powołując się na dane Nielsen Audience Measurement, w II kwartale br. udział TVN w grupie komercyjnej wyniósł 12,9 proc,, czyli o 1,9 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dla porównania konkurencyjny Polsat osiągnął 13,5 proc. udziału po wzroście o 0,2 pkt. proc.
Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN, podkreślił podczas wczorajszej konferencji, że niższa oglądalność głównego kanału TVN wynikała z gorszego niż oczekiwano przyjęcia przez widzów niektórych programów. Chodzi głównie o wczesno-popołudniowe powtórki seriali i kilka wieczornych programów rozrywkowych. Wiosną TVN wprowadził na antenę m.in. nowy reality-show “Project Runway”, który dał stacji dopiero trzecie miejsce w rynku w grupie 16-49 (więcej na ten temat), emitował także czwartą, odświeżoną edycję show “X Factor”, który jednak stracił względem poprzedniej edycji aż 800 tys. widzów (dowiedz się więcej).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/cyfrowy-polsat-4-3-mln-uzytkownikow-platnej-tv-130-mln-zl-zysku ##
Wpływ na gorsze wyniki TVN miały też przyciągające dużą widownią wydarzenia sportowe, które pokazywała Telewizja Polska. Chodzi o zimowe igrzyska olimpijskie i Mistrzostwa Świata w piłce nożnej. Tellenbach mówił, że trudno było przewidzieć wyniki oglądalność mundialu, a TVN nie sądził, że igrzyska w Soczi zgromadzą aż tak dużą widownię.
- Problemy ramówki wiosennej zostały przeanalizowane, a do ramówki jesiennej wprowadzono odpowiednie korekty - wyjaśnił na konferencji Markus Tellenbach. Wierzy on, że jesienią TVN ponownie będzie czołowym kanałem. - Nie zamierzamy tego osiągnąć nadmiernymi wydatkami programowymi. Nie należy przewidywać eksplozji kosztów z powodu paniki, że straciliśmy 2 punkty proc. - dodał prezes TVN.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-tvp2-polsat-i-tvn-ze-spadkami-w-i-polroczu-tylko-tv-puls-na-plusie-w-czolowce ##
Jak już informowaliśmy, w jesiennej ramówce stacji znajdą się aż cztery nowości, w tym reality-show “Kto poślubi mojego syna” i “Mama kontra mama” oraz serial paradokumentalny “Szkoła” Na antenę powróci też reality-show “Top model”, a sposób emisji zmieni program “Ugotowani” (poznaj szczegóły ramówki).
TVN podał też prognozy mówiące, że w II kwartale br. przychody reklamowe spółki będą na wysokim jednocyfrowym poziomie (7-9 proc.), zaś w całym roku osiągną prawdopodobnie średni poziom jednocyfrowy (4-6 proc.).
Przychody Grupy TVN w I półroczu br. wyniosły 784,3 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej uplasował się na poziomie 126,2 mln zł (więcej na ten temat).











