Stacja TVN Turbo zaczęła nadawanie 12 grudnia 2003 roku, jako pierwsza polska telewizja tematyczna skierowana do mężczyzn. Początkowo ramówka kanału złożona była głównie z programów poświęconych motoryzacji, po kilku latach stacja poszerzyła swoją ofertę o programy lifestylowe, a w ostatnich latach także o transmisje sportowe.
- Nie myślimy już o TVN Turbo, jako o kanale tematycznym (poświęconym ściśle jednej tematyce), ale jako o kanale targetowanym - mającym trafić do określonej widowni (mężczyźni 16-49, w grupach miejskich). W ślad za tym myśleniem poszły zmiany programowe: obok wciąż bardzo ważnej dla nas motoryzacji pojawiły się tematy z innych obszarów męskich zainteresowań: sport (transmisje na żywo z Ligi Europy, Pucharu Polski w piłce nożnej i ENEA Ekstraligi żużlowej), programy o gadżetach, technologiach, męskich zawodach, sportach ekstremalnych, męskich pasjach, programy o charakterze rozrywkowym i interwencyjnym - mówi nam Paweł Jordan, szef TVN Turbo.

Z danych Nielsen Audience Measurement, że w 2005 roku kanał oglądało średnio 12,5 tys. widzów, a jego udział wynosił 0,21 proc. w grupie 4+ i 0,32 proc. w 16-49. Natomiast w ub.r. stacja gromadziła już 29,6 tys. oglądających, a jej udział wynosił odpowiednio 0,49 proc. i 0,77 proc.
- Przez te 10 lat nieustannie, rok do roku, osiągamy wzrosty - na koniec listopada skumulowany zasięg miesięczny TVN Turbo, przekroczył 13.250.000 widzów. Dotarcie do tak licznej widowni, to nie tylko kwestia konsekwentnego budowania zasięgu technicznego w gospodarstwach kablowo-satelitarnych (obecnie docieramy do 63,7 proc. z nich), ale również efekt obecności w nowych mediach, co wpływa na wyniki oglądalności w tradycyjnej telewizji - mówi szef TVN Turbo.
Paweł Jordan podkreśla, że najwyraźniejsza zmiana, jaka zaszła na przestrzeni 10 lat istnienia stacji, to zdobycie widowni z mniejszych miast. - W ciągu minionej dekady staliśmy się jednym z najchętniej oglądanych kanałów przez mężczyzn w wieku 16-49 lat z miast - wyjaśnia.

W ramówce TVN Turbo nadal znajduje się jeden z najstarszych programów motoryzacyjnych „Automaniak”, nadawany w przeszłości na głównej antenie TVN. Od wielu sezonów obecne w ofercie stacji są też: „Zakup kontrolowany”, w którym prowadzący Adam Kornacki służy kupującym radą przy wyborze auta czy prowadzony przez Patryka Mikiciuka program „Legendy PRL” dedykowany motoryzacji z tamtej epoki. Stałym elementem ramówki jest jedyny w polskiej telewizji codzienny newsowy program motoryzacyjny „Raport Turbo”.
Na czele najpopularniejszych pozycji w ciągu 10 lat istnienia stacji znalazły się jednak transmisje sportowe. To dwa mecze Ligi Europejskiej z jesieni tego roku: Lazio Rzym - Legia Warszawa z widownią na poziomie 606 tys. widzów oraz Lazio Warszawa - Trabzonspor SK z wynikiem na poziomie 477 tys. oglądających. W zestawieniu pozostałych programów pierwsze miejsce zajęła „Parszywa dwudziestka” (264 tys. widzów), a na drugim miejscu znalazł się „Gadżet” (263 tys. oglądających).

Programy z TVN Turbo poza anteną telewizyjną można oglądać także w serwisie TVN Player. - 30 proc. naszego ruchu wideo pochodzi z urządzeń innych niż komputery stacjonarne - informuje Jordan.
Stacja od 2007 roku przyznaje nagrody w plebiscycie „Męska Rzecz”. W tym roku po raz siódmy jej widzowie wybiorą najlepsze produkty przeznaczone dla mężczyzn. Finał plebiscytu odbędzie się w tę sobotę i będzie transmitowany w TVN Turbo.
Z okazji urodzin w grudniu stacja nadaje archiwalne pozycje w ramach „Urodzinowego archiwum TVN Turbo”. Oglądać go można od poniedziałku do piątku o 9.00.











