Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Włoski oddział Warner Bros. Discovery wdrożył na kanałach niekodowanych nowe rozwiązania oparte na HbbTV. Oprogramowanie ułatwia emisję reklam adresowalnych i pozwala cofnąć program do początku. Firma planuje rozszerzenie zasięgu tych funkcji o Polskę, Hiszpanię i Niemcy. Projekt jest realizowany we współpracy z Amazon Web Services.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych
Drogą naziemną jest nadawany m.in. TVN

Biuro reklamy TVN Media oferuje reklamy adresowalne od jesieni 2022 roku. W pierwszej kolejności technologię DAI zastosowano w naziemnej telewizji cyfrowej dzięki HbbTV, a także w Playerze.

Później zasięg spotów rozszerzono na kanały TVN Warner Bros. Discovery na platformie Pilot WP. Według branżowego portalu Broadbandtvnews.com, niebawem oprogramowanie stosowane do usług telewizji hybrydowej ma zostać odświeżone.

Co przyniesie nowe rozwiązanie?

W przypadku reklamy internetowej zdarza się, że użytkownik z Warszawy widzi materiał promocyjny dotyczący innego miasta, na przykład Katowic. Wiele kampanii w ramach DAI, czyli dynamicznej technologii podmiany reklam jest związanych z lokalizacją. Jak poinformowano na blogu AWS, nowe rozwiązanie WBD sprawia, że targetowane regionalnie zasoby reklamowe są osiem razy bardziej skuteczne niż dotychczas.

– Telewizja bezpłatna wciąż dominuje w Europie i uważamy, że telewizja linearna ma duży potencjał na innowacje. Tylko we Włoszech niekodowane kanały docierają do 48 milionów osób. HbbTV pozwala na dużą interaktywność. To technologia, która znacząco zmieni doświadczenia z telewizją linearną – stwierdził Luca Nicoli, wiceprezes Warner Bros. Discovery we Włoszech.

Część odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej dezaktywuje funkcję HbbTV, aby nie epatowano ich banerami i aplikacjami reklamowymi. Wprowadzenie funkcji Start Over TV, czyli możliwości cofnięcia emitowanej audycji do początku, zwiększyło do 20 minut czas spędzony przy reklamach adresowalnych towarzyszących danej produkcji emitowanej przez kanały WBD we Włoszech.

Amazon podał na blogu, że wdrożenie rozwiązań z tego kraju na kolejnych rynkach, a więc także w Polsce, wymaga dwóch lub trzech miesięcy testów w każdym z krajów. Architektura techniczna oprogramowania opiera się na AWS MediaConnect, MediaLive, MediaConvert, MediaPackage i MediaTailor.

Polscy nadawcy szacują liczbę telewizorów z aktywną telewizją hybrydową na 2 mln. W HbbTV poza reklamami polscy odbiorcy naziemni mają do dyspozycji aplikacje: TVP VOD, CDA Premium, Sklep.Kapitan.pl, serwisy z programem telewizyjnym i stacjami radiowymi Emitela, kanały wirtualne TVP ABC 2, TVP Kultura 2, TVP Historia 2 i promo Grupy Polsat Plus.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z kolejnym teledyskiem

Świąteczna piosenka Radia 357 z kolejnym teledyskiem

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami