Biuro reklamy TVN Media oferuje reklamy adresowalne od jesieni 2022 roku. W pierwszej kolejności technologię DAI zastosowano w naziemnej telewizji cyfrowej dzięki HbbTV, a także w Playerze.
Później zasięg spotów rozszerzono na kanały TVN Warner Bros. Discovery na platformie Pilot WP. Według branżowego portalu Broadbandtvnews.com, niebawem oprogramowanie stosowane do usług telewizji hybrydowej ma zostać odświeżone.
Co przyniesie nowe rozwiązanie?
W przypadku reklamy internetowej zdarza się, że użytkownik z Warszawy widzi materiał promocyjny dotyczący innego miasta, na przykład Katowic. Wiele kampanii w ramach DAI, czyli dynamicznej technologii podmiany reklam jest związanych z lokalizacją. Jak poinformowano na blogu AWS, nowe rozwiązanie WBD sprawia, że targetowane regionalnie zasoby reklamowe są osiem razy bardziej skuteczne niż dotychczas.

– Telewizja bezpłatna wciąż dominuje w Europie i uważamy, że telewizja linearna ma duży potencjał na innowacje. Tylko we Włoszech niekodowane kanały docierają do 48 milionów osób. HbbTV pozwala na dużą interaktywność. To technologia, która znacząco zmieni doświadczenia z telewizją linearną – stwierdził Luca Nicoli, wiceprezes Warner Bros. Discovery we Włoszech.
Część odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej dezaktywuje funkcję HbbTV, aby nie epatowano ich banerami i aplikacjami reklamowymi. Wprowadzenie funkcji Start Over TV, czyli możliwości cofnięcia emitowanej audycji do początku, zwiększyło do 20 minut czas spędzony przy reklamach adresowalnych towarzyszących danej produkcji emitowanej przez kanały WBD we Włoszech.
Amazon podał na blogu, że wdrożenie rozwiązań z tego kraju na kolejnych rynkach, a więc także w Polsce, wymaga dwóch lub trzech miesięcy testów w każdym z krajów. Architektura techniczna oprogramowania opiera się na AWS MediaConnect, MediaLive, MediaConvert, MediaPackage i MediaTailor.

Polscy nadawcy szacują liczbę telewizorów z aktywną telewizją hybrydową na 2 mln. W HbbTV poza reklamami polscy odbiorcy naziemni mają do dyspozycji aplikacje: TVP VOD, CDA Premium, Sklep.Kapitan.pl, serwisy z programem telewizyjnym i stacjami radiowymi Emitela, kanały wirtualne TVP ABC 2, TVP Kultura 2, TVP Historia 2 i promo Grupy Polsat Plus.










