TVN wprowadza na polski rynek kanał lifestylowy HGTV z portfolio Scrippsa

Na początku stycznia 2017 roku Grupa TVN wprowadzi do Polski kanał HGTV o wnętrzarstwie i ogrodnictwie, należący do Scripps Networks Interactive, właściciela TVN. Stacja pojawi się na polskim rynku w wyniku przekształcenia obecnie dostępnego kanału TVN Meteo Active - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Łukasz Brzezicki
Łukasz Brzezicki
Udostępnij artykuł:
TVN wprowadza na polski rynek kanał lifestylowy HGTV z portfolio Scrippsa

O planach Grupy TVN portal Wirtualnemedia.pl informował już w lipcu br. Kanał lifestylowy HGTV należy do amerykańskiego koncernu Scripps Networks Interactive, który jest właścicielem TVN. W Stanach Zjednoczonych HGTV jest jednym z najpopularniejszych płatnych kanałów telewizyjnych skierowanych do kobiet. Nazwa stanowi skrót od Home & Garden TV.

Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, HGTV w Polsce wystartuje na początku stycznia br. Stacja pojawi się na polskim rynku w wyniku przekształcenia obecnie dostępnego kanału TVN Meteo Active. Joanna Górska, szefowa zespołu PR Grupy TVN, potwierdza portalowi Wirtualnemedia.pl, że nadawca złożył już wniosek do KKRiT o zmiany w koncesji.

Rozpoczęliśmy też prace nad propozycjami programowymi. Szczegóły podamy w październiku podczas konferencji PIKE - wyjaśnia nam Joanna Górska.

grafika

Oferta kanału skierowana będzie przede wszystkim do mieszkańców dużych miast, którzy traktują swój dom jako miejsce do pracy, zabawy i relaksu. W ramówce HGTV pojawią się zagraniczne formaty poświęcone remontowaniu i urządzaniu wnętrz, a także majsterkowaniu. Ta kategoria programowa ma stanowić dużą część ramówki HGTV. Pojawią się również programy o ogrodnictwie.

Nadawca pracuje także nad lokalnymi produkcjami, w których wystąpią polscy eksperci i bohaterowie, opowiadający o swoich wnętrzach i ogrodach. Jedną z głównych prowadzących będzie Dorota Szelągowska. Widzowie TVN i TVN Style znają ją z prowadzenia programów „Dorota was urządzi”, „Polowanie na kuchnie” i „Polowanie na mieszkanie” (dwa ostatnie to polskie wersje formatów Scripps „Kitchen Crashers” i „House Crashers”).

grafika

Dorota Szelągowska, fot. TVN

Cieszę się, że TVN poszerza swoją ofertę kanałów o najpopularniejszą stację lifestylową z portfolio SNI. Widzowie znajdą tam mnóstwo użytecznych porad i inspiracji. Wszyscy chcemy, aby nasza przestrzeń była ładniejsza i bardziej funkcjonalna. HGTV to nie tylko telewizja poradnikowa, nie zabraknie w niej dobrej rozrywki - mówi Maciej Maciejowski, dyrektor pionu rozwoju biznesu i nowych mediów w TVN.

Kanał TVN Meteo Active wystartował 16 kwietnia 2015 roku i zastąpił istniejący od 2003 roku TVN Meteo. Na antenie dalej emitowane są aktualne prognozy pogody dla Polski, Europy i świata oraz popularny cykl poradnikowy Mai Popielarskiej „Maja w ogrodzie”. Ramówkę rozszerzono jednak o magazyny poświęcone zdrowemu żywieniu i aktywnemu spędzaniu czasu.

Warto dodać, że rok temu, startując w konkursie na kanał lifestylowy na MUX-8, Scripps proponował stację Dom i Styl TV. Nadawca uruchomił wówczas stronę internetową dla tego projektu distv.pl oraz podpisał listy intencyjne z czołowymi polskimi producentami w sprawie produkcji kontentu.

Łukasz Brzezicki
Autor artykułu:
Łukasz Brzezicki
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"