TVP1 codziennie ogląda 44 proc. Polaków, TVN - 43 proc., a Polsat - 42 proc. Top 50 stacji pod względem zasięgu

W I kwartale br. wśród wszystkich stacji największy zasięg miała TVP1. Wszystkie kanały z tzw. „wielkiej czwórki” odnotowały spadki wskaźnika COV%*. Top 50 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Każdego dnia, w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2016 roku, TVP1 przynajmniej przez jedną minutę oglądało średnio 44,31 proc. Polaków w wieku 4 i więcej lat. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku wynik ten zmniejszył się o 3,23 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Drugą pozycję zajął TVN, którego wskaźnik COV% w analizowanym okresie zmniejszył się o 3,45 proc. do 42,53 proc. Podium uzupełnia Polsat - jego wynik w porównaniu do I kwartału 2015 roku zmalał o 2,67 proc. do 41,96 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/statystyczny-polak-najdluzej-oglada-tvp1-dane-atv-za-i-kwartal-top-50-stacji ##

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (COV% na poziomie 39,30 proc.; w dół o 5,80 proc.).Czołową piątkę zestawienia uzupełnia TV4, którego średni dobowy zasięg wyniósł 24,12 proc., po wzroście o 1,05 proc.

W topowej dziesiątce rankingu znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN7 (22,43 proc.; spadek o 4,72 proc.), TV Puls (18,66 proc.; w dół o 4,84 proc.), TVP Info (18,32 proc.; - 0,60 proc.), TTV (14,11 proc.; + 3,52 proc.) i TVP3 (13,48 proc.; - 6 proc.).

Warto zwrócić uwagę na fakt, że wszystkie kanały z czołowej dziesiątki dostępne są w naziemnej telewizji cyfrowej. Dopiero na 11. miejscu znalazła się najwyżej sklasyfikowana stacja spoza DVB-T. Był to kanał TVN24, którego średni dobowy zasięg w I kwartale br. wyniósł 12,95 proc., po wzroście o 5,37 proc. (pod względem średniego SHR% stacja ta była 5.).

Dodajmy, że spośród wszystkich 23 ogólnodostępnych stacji z DVB-T najniższy wskaźnik COV% (wynoszący 5,02 proc., po spadku o 14,19 proc.) odnotowała Eska TV. W poniższym rankingu zajęła ona miejsce 32.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-i-tvn-liderami-tygodnia-przewaga-faktow-nad-wiadomosciami-wzrosla-do-600-tys-widzow ##

grafika

*COV% - średni dobowy zasięg oglądania danego kanału (styczność z daną stacją przynajmniej przez 1 minutę) przypadający na statystycznego Polaka. Powyższe dane dotyczą grupy wiekowej 4+.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?