TVP1 i Polsat na czele oglądalności w jesiennej ramówce. TVN z największym spadkiem w czołówce (raport)

W tegorocznej jesiennej ramówce na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym awansowała TVP1. Spory spadek odnotował TVN, który spadł z miejsca pierwszego na trzecie. Zaś w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował Polsat.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 1 września do 30 listopada 2015 roku należało do TVP1, która awansowała z miejsca trzeciego. Średni dobowy udział tego kanału względem analogicznego okresu 2014 roku zwiększył się o 10,95 proc. i wyniósł 12,46 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,01 proc. do 12,20 proc. Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był liderem. Jego wynik w porównaniu do jesiennej ramówki ub.r. zmalał o 13,81 proc. do 11,05 proc. - najbardziej w czołowej dziesiątce zestawienia.

Z kolei czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,78 proc. udziału; w dół o 4,25 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 45,93 proc. w okresie od 1 września do 30 listopada 2014 roku do 44,49 proc. w okresie od 1 września do 30 listopada 2015 roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sezon-jesienny-na-finiszu-polsat-pokonuje-tvn-w-grupie-16-49 ##

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,64 proc., po wzroście o 34,81 proc. - największym w pierwszej dziesiątce rankingu.

W top 10 znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,50 proc.; wzrost o 26,35 proc.), TVN24 (3,35 proc.; do góry o 20,07 proc.), TVN7 (3,21 proc.; - 7,76 proc.), TV Puls (2,93 proc.; - 7,57 proc.) i Puls 2 (1,56 proc.; + 4,70 proc.).

W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował Polsat, którego udział w okresie od 1 września do 30 listopada br. wyniósł 13,72 proc., po stracie o 2,14 proc.

Na drugie miejsce spadł TVN. Jego wynik zmniejszył się o 9,60 proc. do 13,18 proc. - najbardziej w top 10.

Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (8,39 proc udziału; do góry o 5,93 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,59 proc., w dół o 0,65 proc.).

Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała stacja TV4 - było to 23,27 proc. do 3,92 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji