Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2014 roku zajęła TVP1. Udział tego kanału względem lutego 2013 roku zwiększył się o 8,48 proc. i wyniósł 15,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmalał o 10,17 proc. i wyniósł 11,66 proc. Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2, która w skali roku zyskała 3,47 proc. do 11,64 proc. udziału. Natomiast na czwarte miejsce spadł Polsat. Udział tej stacji w badanym miesiącu zmniejszył się o 16,71 proc. i wyniósł 10,77 proc. - jednocześnie był to największy spadek wśród wszystkich stacji tworzących tzw. „wielką czwórkę”.
Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmalał z 51,08 proc. do 49,17 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział zmalał o 3,47 proc. do 3,34 proc.
W pierwszej dziesiątce zestawienia największy spadek udziału odnotował kanał TV4, którego średni miesięczny wynik zmniejszył się o 18,12 proc. do 2,53 proc. Tym samym stacja w rankingu spadła z miejsca szóstego na dziewiąte.
W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się jeszcze dwa kanały: TVP Info (2,86 proc. udziału; spadek o 5,30 proc.), TV Puls (2,85 proc. udziału; do góry o 0,71 proc.), TVN24 (2,75 proc. udziału; - 7,72 proc.) oraz Polsat 2 (1,58 proc. udziału; - 13,66 proc.).
Warto dodać, iż w top 25 największymi wzrostami pochwalić się mogły takie stacje jak: TV6 (o 145,95 proc. do 0,91 proc. udziału), Puls 2 (o 89,19 proc. do 1,40 proc.), TVP Sport (o 69,44 proc. do 0,61 proc.), TTV (o 67,50 proc. do 1,34 proc.) oraz TVP Seriale (o 62,65 proc. do 1,35 proc.).

W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała już jednak do stacji TVN, której udział w lutym br. spadł o 9,97 proc. do poziomu 12,73 proc. W lutym 2013 roku kanał ten był drugi.
Z kolei na drugie miejsce spadł Polsat (12,25 proc. udziału; spadek o 15,28 proc.). Ostatnia pozycja podium przypadła Jedynce, której udział wzrósł o 12,02 proc. do 11,84 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła Dwójka (9,90 proc.; + 3,02 proc.).
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka tutaj stacja TV Puls, która względem lutego 2013 roku zanotowała wzrost udziału o 11,15 proc. do 3,19 proc. Rok wcześniej kanał ten był siódmy.
Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera należała do kanału TVN, którego średni udział wyniósł tutaj 13,67 proc., po spadku o 10,48 proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (11,81 proc. udziału; w dół o 11,34 proc.). Kolejne pozycje zajęły: TVP1 (11,54 proc.; + 26,26 proc.) i TVP2 (9,28 proc.; + 10,74 proc.).

W lutym 2014 roku największą widownię (10,44 mln osób) zgromadził pokazywany 15 lutego br. na antenie TVP1 konkurs skoków narciarskich, w którym Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal olimpijski. Drugie miejsce zajęła ceremonia kwiatowa z widownią na poziomie 9,50 mln osób (9 lutego br.), a na trzeciej pozycji znalazła się transmisja studia olimpijskiego (8,88 mln widzów; 9 lutego br.).
W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo czternaście miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, a tylko jedno miejsce zajął TVN.











