W ostatnim czasie Twitter nie miał szczęścia na rynku. W drugim kwartale 2020 r. serwis zanotował spadek przychodów rok do roku o 19 proc., zaś strata netto spółki wyniosła 127 mln dol. Obecnie z serwisu korzysta na świecie 186 mln tak zwanych monetyzowalnych użytkowników.
Jednocześnie firmę spotkały kłopoty wizerunkowe spowodowane faktem, że w połowie lipca br. niezidentyfikowani hakerzy uzyskali dostęp do twitterowych kont m.in. Baracka Obamy, Billa Gatesa, Joe Bidena i wielu innych znanych osób, próbując naciągnąć internautów na wysłanie oszustom pieniędzy w formie bitcoinów.
Płatne subskrypcje? Twitter bada grunt
Teraz wygląda na to, że Twitter rozważa nowe sposoby monetyzacji użytkowników chcąc zaproponować im model płatnych subskrypcji w zamian za dodatkowe opcje dostępne na platformie.

Jak donosi Matt Navarra, były dziennikarz The Next Web i znany komentator w branży nowych technologii Twitter zaczął wysyłać do niektórych użytkowników ankiety, w których bada ich gotowość do opłacania miesięcznego abonamentu w serwisie, który miałby gwarantować dodatkowe korzyści.
W sondażu Twitter wymienia w ramach subskrypcji takie dodatkowe opcje jak możliwość cofania wysłanego tweeta, szersze niż obecnie możliwości edycji wpisów czy też zamieszczanie dłuższych niż teraz klipów wideo w lepszej jakości od tej dostępnej obecnie.

Na razie nie wiadomo czy i kiedy Twitter może zaoferować użytkownikom możliwość korzystania z płatnych subskrypcji w serwisie.











