Twitter ze wzrostem przychodu i stratą, 288 mln użytkowników

Zarówno IV kwartał, jak i cały ubiegły rok Twitter zakończył na minusie, ale przy znaczącym wzroście przychodu oraz liczby aktywnych użytkowników.

km
km
Udostępnij artykuł:

W IV kwartale 2014 roku Twitter zanotował stratę netto w wysokości 125,4 miliona dolarów, w porównaniu do 511,5 miliona dolarów straty w analogicznym okresie roku 2013.

W tym samym czasie o 97 proc. zwiększył się za to przychód firmy, z 242,7 miliona dolarów do 479,1 miliona dolarów. Przychód z reklam Twittera sięgnął w IV kwartale 432 milionów dolarów (wzrost o 97 proc. r/r), z czego 88 proc. wygenerowały reklamy wyświetlane na urządzeniach mobilnych.

grafika

Z kolei w całym 2014 roku firma zanotowała 1,4 miliarda dolarów przychodu, co oznacza wzrost o 111 proc. wobec roku 2013 (664,9 mln USD). Strata netto zmalała w tym czasie z 645,3 miliona dolarów do 577,8 miliona dolarów.

Średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników Twittera w IV kwartale sięgnęła 288 milionów dol. - o 20 proc. więcej w skali roku. Ok. 80 proc. z nich stanowiły osoby odwiedzające serwis z poziomu urządzeń mobilnych.

grafika

Twitter prognozuje, że w obecnym kwartale jego przychód wyniesie od 440 milionów dolarów do 450 milionów dolarów, a w całym 2015 roku - od 2,3 miliarda dolarów do 2,35 miliarda dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu