„Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Katy” najchętniej czytanymi miesięcznikami

W okresie od marca do sierpnia br. największym czytelnictwem wśród miesięczników cieszyły się „Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty”. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazł się „Komputer Świat Twój Niezbędnik” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
„Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Katy” najchętniej czytanymi miesięcznikami

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od marca do sierpnia 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 11,08 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 12,24 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 7,91 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 1,31 pkt. proc.

W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 6,97 proc. respondentów (spadek o 1,18 pkt. proc.).

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się trzy miesięczniki poradnikowe dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, ogrodniczym, popularnonaukowym, budowlanym, lifestylowym i kulinarnym.

Na drugiej podstronie dane miesięczników w grupie 16-59 lat oraz wyniki dwumiesięczników

PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie wiekowej wszystkie miesięczniki z czołowej trójki miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat.

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem został „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od marca do sierpnia br. jego czytanie zadeklarowało 1,85 proc. pytanych, po spadku o 0,36 pkt. proc.

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej prawie wszystkie dwumiesięczniki miały lepsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75. Wyjątkiem jest tutaj „Sól i Pieprz” notujący niższy wynik.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2013 do sierpnia 2013 roku na losowej próbie 20 237 przypadków i w okresie od marca 2014 do sierpnia 2014 roku na losowej próbie 21 005 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 665 przypadków).Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.W okresie od marca do maja 2014 roku nie był badany miesięcznik „Mam Ogród”, od marca do kwietnia 2014 roku - miesięcznik „Auto Świat 4x4”, a od maja do sierpnia 2014 roku - dwumiesięcznik „Auto Świat 4x4”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+