„Twój Styl” liderem czytelnictwa wśród miesięczników w I półroczu br.

„Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce w I półroczu br. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazły się „Wysokie Obcasy Extra” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Twój Styl” liderem czytelnictwa wśród miesięczników w I półroczu br.

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmującej okres od stycznia do czerwca 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 11,99 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,83 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 9 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 0,08 pkt. proc.W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 8,01 proc. respondentów (wzrost o 0,37 pkt. proc.).

Na 10. miejscu rankingu zadebiutował magazyn lifestylowy "Skarb", wydawany do dystrybucji w sieci drogerii Rossmann, ale dostępny też w normalnej sprzedaży. Jego czytelnictwo wyniosło 6,29 proc.Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się trzy miesięczniki poradnikowe dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, budowlanym, popularnonaukowym ogrodniczym, kulinarnym i lifestylowym.

PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).W tej grupie wiekowej wszystkie miesięczniki z czołowej piątki miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat.

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem zostały „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W I półroczu br. ich czytanie zadeklarowało 4,43 proc. pytanych. Rok wcześniej tytuł ten był jeszcze tygodnikiem.

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej wszystkie dwumiesięczniki miały lepsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

 

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2013 do czerwca 2013 roku na losowej próbie 24 066 przypadków i w okresie od stycznia 2014 do czerwca 2014 roku na losowej próbie 20 861 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 506 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.W okresie od stycznia do maja 2014 roku nie był badany miesięcznik „Mam Ogród”, od stycznia do kwietnia 2014 roku - miesięcznik „Auto Świat 4x4”, od stycznia do lutego 2014 roku - miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, od marca do czerwca 2014 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, a od maja do czerwca 2014 roku - dwumiesięcznik „Auto Świat 4x4”. 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów