Wzrost przychodów i kosztów Grupy Agora w ujęciu procentowy był w III kwartale br. prawie taki sam jak w pierwszych trzech kwartałach br. Przychody zwiększyły się tak mocno przede wszystkim dlatego, że do wyników firmy włączono wpływy kupionej przez nią w II połowie ub.r. sieci kin Helios. I właśnie dzięki sprzedaży artykułów w barach w tych kinach, a także dzięki większym wpływom z realizacji usług poligraficznych klientom zewnętrznym, mniej więcej o jedną trzecią wzrosły przychody spółki w kategorii "pozostała sprzedaż". Nieco więcej niż rok wcześniej Agora zarobiła z reklam, za to wyraźnie mniej ze sprzedaży gazet, czasopism i innych wydawnictw. Koszty operacyjne firmy najbardziej - prawie o jedną trzecią - zwiększyły się w zakresie zużycia materiałów oraz wartości sprzedanych towarów i materiałów, a także usług zewnętrznych. Agora wyjaśnia, że ten wzrost to głównie efekt kosztów operacyjnych Heliosa, które w trzech kwartałach br. wyniosły 133,5 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie ub.r. do wyników spółki włączono dane Heliosa tylko z września. Gdyby wyeliminować wpływ Heliosa, koszty operacyjne Grupy Agora byłyby wyższe niż rok wcześniej o ok. 2 proc. Natomiast o kilka procent mniej w skali roku Agora wydała na reprezentację i reklamę.

Agora deklaruje, że jej zysk za trzy kwartały br. jest zgodny z oczekiwaniami rynkowymi, których średnia wynosiła 6,4 mln zł zysku. Analitycy spodziewali się w tym okresie wyniku netto w wysokości od 3,8 do 8,3 mln zł.
W ujęciu jednostkowym, w I-III kwartałach br. spółka miała 17,42 mln zł zysku netto wobec 55,51 mln zł zysku rok wcześniej.











