Tylko radio na reklamowym plusie. Neonet i Euro-Net z największymi wzrostami wydatków (Top10)

Przez 11 miesięcy 2020 roku media tradycyjne zmniejszyły cennikowe wpływy reklamowe o ponad 9 proc. Radio jako jedyne miało w omawianym okresie większe przychody z reklam. W największym stopniu wzrosły wydatki reklamowe Neonetu i Euro-Netu. Budżety reklamowe ograniczyli m.in. Lidl, Jeronimo Martins Polska, Ferrero czy Polkomtel.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Tylko radio na reklamowym plusie. Neonet i Euro-Net z największymi wzrostami wydatków (Top10)
fot. Shutterstock.com

Marketerzy wydali na reklamę w mediach pozainternetowych w okresie od stycznia do listopada 2020 roku 31,5 mld zł, czyli 9,3 proc. mniej niż w tym samym okresie 2019 roku (wg danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).

Najwięcej, bo 17,9 mld zł przeznaczono na reklamę w telewizji – było to jednak 2,1 proc. mniej w skali roku.

W radiu reklamodawcy wydali 7,9 mld zł zwiększając nakłady rok do roku o 4,4 proc. Radio było w omawianym okresie jedynym kanałem komunikacji wśród mediów tradycyjnych ze wzrostem wpływów z reklam.

Magazyny zmniejszyły wpływy reklamowe o 28,9 proc., do 3,02 mld zł, a gazety – o 15,2 proc., do 1,1 mld zł. Wydatki reklamowe na outdoorze zmalały o 36,3 proc., do 1 mld zł, w kinach - aż o 70,7 proc., do 481,4 mln zł, zaś na reklamę OOH w Metrze - o 2,7 proc., do 104,7 mln zł.

grafika

Euro-Net i Neonet z dużymi wzrostami

Tradycyjnie już najwięcej na reklamę wydała w omawianym okresie pabianicka spółka farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska – 2,21 mld zł, zwiększając wydatki rok do roku o 13,3 proc.

Druga na reklamowym podium sieć sklepów Lidl Polska zredukowała budżet w mediach o 9,6 proc., do 748,7 mln zł.Trzecia pod tym względem firma Terg wydała na reklamy 683 mln zł, czyli 19,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z czołówki 10 największych reklamodawców w okresie I-XI 2020 wydatki reklamowe zwiększyły: Natur Produkt Zdrovit -  o 6,2 proc., do 616,5 mlnzł, Euro-Net Warszawa – o 25,7 proc., do 602,9 mln zł, Neonet Wrocław – o 121,2 proc., do 404,7 mln zł.

Spadły natomiast wydatki reklamowe: USP Zdrowie – o 5,1 proc., do 529,2 mln zł, Jeronimo Martins Polska (właściciel sklepów Biedronka i drogerii Hebe) – o 9,8 proc., do 432,8 mln zł i Polkomtela – o 19 proc., do 363 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"