Ubyło czytelników newsów i publicystyki. Wirtualna Polska przed Interią

Czołowe serwisy informacyjno-publicystyczne w październiku miały o kilkanaście proc. użytkowników mniej niż we wrześniu, gdy uwagę opinii publicznej na kilku dni przykuł wlot rosyjskich dronów do Polski. Najwięcej straciła w tej kategorii Interia, przez co została wyprzedzona przez Wirtualną Polskę.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Ubyło czytelników newsów i publicystyki. Wirtualna Polska przed Interią
Czołowe portale informacyjno-publicystyczne

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w październiku 2025 roku część informacyjno-publicystyczna Onetu (Ringier Axel Springer Polska) przyciągnął 8,8 mln użytkowników, czyli 29,55 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam przeciętnie 31 minut i 59 sekund.

To wyniki w kategorii informacji i publicystyki ogólnopolskiej, bez treści regionalnych, lokalnych i o pogodzie.

Onet miał w tym obszarze ponad 3 mln użytkowników niż kolejne witryny w zestawieniu. WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotowała w omawianej kategorii 5,78 mln użytkowników oraz 26 minut i 28 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego, Interia (Grupa Polsat-Interia) – 5,78 mln internautów oraz 21 minut i 22 sekundy średniego czasu korzystania, zaś portal TVN24 – 5,55 mln użytkowników oraz 18 minut i 27 sekund średniego czasu.

TVN24 przed Polsat News i RMF24

TVN24 jest znacznie popularniejszy od Polsat News, którego serwis w tej kategorii przyciągnął 3,93 mln internautów, każdego przeciętnie na 9 minut i 17 sekund.

W czołowej dziesiątce są też witryny innych mediów wywodzących się spoza internetu. Portal radia RMF24 w obszarze newsów i publicystyki odwiedziło 4,76 mln internautów, spędzając średnio po 8 minut i 10 sekund.

Dziennik.pl (Infor PL) zanotował w tej kategorii 4,48 mln użytkowników oraz 5 minut i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania, portal "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) – 4,14 mln użytkowników oraz 7 minut i 41 sekund średniego czasu, zaś witryna "Gazety Wyborczej" – 3,84 mln użytkowników oraz 26 minut i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Z kolei część informacyjno-publicystyczną o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 3,44 mln internautów, z których każdy spędził tam średnio 12 minut i 19 sekund.

Wirtualna Polska z końcem 2024 roku zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany "balance amendmend", w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.

Wyniki serwisów informacyjno-publicystycznych
Wyniki serwisów informacyjno-publicystycznych © Licencjodawca

W porównaniu z wrześniem prawie wszystkie witryny w rankingu zanotowały spore spadki odwiedzalności. Prawdopodobnie wynika to z tego, że w zeszłym miesiącu nie było wydarzeń, które wzbudziłyby tak wielkie zainteresowanie jak wtargnięcie rosyjskich dronów na terytorium Polski w pierwszej połowie września.

WP przed Interią w newsach

Onet miesiąc do miesiąca w obszarze newsów i publicystyki stracił 1,62 mln użytkowników (to 15,5 proc. w dół), WP.pl – 1.06 mln (15,5 proc.), Interia – 1,48 mln (20,5 proc.), zaś TVN24.pl – 1,11 mln (16,7 proc.). W efekcie WP.pl wysunęła się minimalnie nad Interię.

Przy czym na Onecie średni czas korzystania wydłużył się o minutę i 23 sekundy (4,5 proc.), na WP.pl – 2 minuty i 25 sekund (10,1 proc.), a na Interii – o minutę i 27 sekund (7,3 proc.).

W części informacyjno-publicystycznej portalu "Faktu" ubyło 794 tys. użytkowników (16,1 proc.) oraz minuta i 13 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (13,7 proc.).

Tylko Dziennik.pl zyskał

Portal Polsat News zanotował w tej kategorii spadek o 871,4 tys. odwiedzających (18,2 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 41 sekund (7,9 proc.), a witryna "Gazety Wyborczej" – spadek o 650,3 tys. użytkowników (14,5 proc.) oraz wzrost średniego czasu o 3 minuty i sekundę (13 proc.).

Jako jedyny wzrost w kategorii informacyjno-publicystycznej osiągnął Dziennik.pl. Liczba internautów zwiększyła się tam o 407,1 tys. (10 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył o minutę i 3 sekundy (25,2 proc.).

Wyniki serwisów informacyjno-publicystycznych
Wyniki serwisów informacyjno-publicystycznych © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa