Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w październiku 2025 roku część informacyjno-publicystyczna Onetu (Ringier Axel Springer Polska) przyciągnął 8,8 mln użytkowników, czyli 29,55 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam przeciętnie 31 minut i 59 sekund.
To wyniki w kategorii informacji i publicystyki ogólnopolskiej, bez treści regionalnych, lokalnych i o pogodzie.
Onet miał w tym obszarze ponad 3 mln użytkowników niż kolejne witryny w zestawieniu. WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotowała w omawianej kategorii 5,78 mln użytkowników oraz 26 minut i 28 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego, Interia (Grupa Polsat-Interia) – 5,78 mln internautów oraz 21 minut i 22 sekundy średniego czasu korzystania, zaś portal TVN24 – 5,55 mln użytkowników oraz 18 minut i 27 sekund średniego czasu.

TVN24 przed Polsat News i RMF24
TVN24 jest znacznie popularniejszy od Polsat News, którego serwis w tej kategorii przyciągnął 3,93 mln internautów, każdego przeciętnie na 9 minut i 17 sekund.
W czołowej dziesiątce są też witryny innych mediów wywodzących się spoza internetu. Portal radia RMF24 w obszarze newsów i publicystyki odwiedziło 4,76 mln internautów, spędzając średnio po 8 minut i 10 sekund.
Dziennik.pl (Infor PL) zanotował w tej kategorii 4,48 mln użytkowników oraz 5 minut i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania, portal "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) – 4,14 mln użytkowników oraz 7 minut i 41 sekund średniego czasu, zaś witryna "Gazety Wyborczej" – 3,84 mln użytkowników oraz 26 minut i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Portal "GW" jako jedyny w zestawieniu działa w modelu subskrypcyjnym. Jak już informowaliśmy, na koniec czerwca br. z jego oferty korzystał rekordowo wielu użytkowników – 320,2 tys.
Z kolei część informacyjno-publicystyczną o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 3,44 mln internautów, z których każdy spędził tam średnio 12 minut i 19 sekund.
Wirtualna Polska z końcem 2024 roku zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany "balance amendmend", w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.

W porównaniu z wrześniem prawie wszystkie witryny w rankingu zanotowały spore spadki odwiedzalności. Prawdopodobnie wynika to z tego, że w zeszłym miesiącu nie było wydarzeń, które wzbudziłyby tak wielkie zainteresowanie jak wtargnięcie rosyjskich dronów na terytorium Polski w pierwszej połowie września.
WP przed Interią w newsach
Onet miesiąc do miesiąca w obszarze newsów i publicystyki stracił 1,62 mln użytkowników (to 15,5 proc. w dół), WP.pl – 1.06 mln (15,5 proc.), Interia – 1,48 mln (20,5 proc.), zaś TVN24.pl – 1,11 mln (16,7 proc.). W efekcie WP.pl wysunęła się minimalnie nad Interię.
Przy czym na Onecie średni czas korzystania wydłużył się o minutę i 23 sekundy (4,5 proc.), na WP.pl – 2 minuty i 25 sekund (10,1 proc.), a na Interii – o minutę i 27 sekund (7,3 proc.).

W części informacyjno-publicystycznej portalu "Faktu" ubyło 794 tys. użytkowników (16,1 proc.) oraz minuta i 13 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (13,7 proc.).
Tylko Dziennik.pl zyskał
Portal Polsat News zanotował w tej kategorii spadek o 871,4 tys. odwiedzających (18,2 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 41 sekund (7,9 proc.), a witryna "Gazety Wyborczej" – spadek o 650,3 tys. użytkowników (14,5 proc.) oraz wzrost średniego czasu o 3 minuty i sekundę (13 proc.).
Jako jedyny wzrost w kategorii informacyjno-publicystycznej osiągnął Dziennik.pl. Liczba internautów zwiększyła się tam o 407,1 tys. (10 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył o minutę i 3 sekundy (25,2 proc.).











