Ulubione wzory Polaków… na roletach

Klasyczna elegancja jest ponadczasowa, ale trendy zmieniają się co sezon. Jak w tych wszystkich zawirowaniach odnajdują się Polacy? Co najczęściej wybierają do swoich domów, co lubią, a czego się boją w aranżacji wnętrz? Swoimi uwagami dzielą się przedstawiciele firmy Franc Gardiner – wiodącego producenta rolet w Polsce.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Na aranżację wnętrza składa się kilka elementów – określony, dominujący styl, wizja, osobowość i charakter właściciela oraz wpływ aktualnych trendów, który przejawia się w dostępnej ofercie rynkowej. Nie da się ukryć, że Polacy ciągle szukają swojego stylu i w większości wnętrza polskich domów zachowują neutralny charakter. Stonowane barwy, proste i funkcjonalne wzornictwo oraz delikatne akcenty dekoracyjne to wspólny mianownik naszych czterech kątów. „Ciągle jeszcze najczęściej wybieramy gamę kolorów klasycznych. Są to głównie kolorystycznie neutralne beże i brązy z delikatnymi wzorami czerpanymi z natury: kwiaty, bądź liście. Popularne są również pastelowe odcienie, które idealnie uzupełniają większość aranżacji i pasują niemal do każdego wystroju” - mówi Kamila Prałat, specjalista ds. marketingu firmy Franc Gardiner.

W upodobaniach Polaków widać jednak zmianę. Rosnąca świadomość wnętrzarska, popularyzowana przez prasę tematyczną i coraz popularniejsze programy dekoracyjne, a także otworzenie się na dynamiczne zmiany w światowych trendach buduje świadomość i poczucie stylu. Szukamy nowych rozwiązań i coraz chętniej sięgamy po śmiałe i odważne pomysły. „Powoli zaczynamy ożywiać przestrzeń i przełamywać aranżacje intensywnymi kolorami. Coraz większą popularnością cieszą się czerwienie – w eleganckiej wersji bordo, jak i energetycznym, karminowym odcieniu. Karierę robią również zielenie, pomarańcze i fiolety, ale ciągle jeszcze boimy się aranżacji z wykorzystaniem czerni i bieli” – zauważa Kamila Prałat.

Jeśli chodzi o wzornictwo, tu również zapanowało pewne ożywienie. Poza klasycznymi, eleganckimi i delikatnymi wzorami szukamy czegoś bardziej dekoracyjnego. „Duża popularnością cieszy się kolekcja Fantazja Decoru Microllo, którą charakteryzują odważne zastawienia kolorystyczne i nietypowe wzornictwo. Obecnie roleta przestaje być tylko osłoną chroniąca przed słońcem, a staje się pełnoprawną częścią wystroju mieszkania” – podsumowuje przedstawiciel firmy Franc Gardiner.

Przyglądając się decyzjom zakupowym Polaków można powiedzieć, że ciągle eksperymentujmy i szukamy odpowiedniego dla siebie środka wyrazu, jeśli chodzi o urządzanie wnętrz. Śmiało można jednak zauważyć, że w swoich decyzjach jesteśmy coraz odważniejsi, a nasze aranżacje zaczynają nabierać kolorów, otwierają się na nowe rozwiązania i aktualne trendy wnętrzarskie, przez co stają się coraz bardziej awangardowe. Może wiosna zachęci nas do dalszych eksperymentów?

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"