Unilever jest właścicielem takich marek, jak m.in. Rama, Rexona, Dove, Knorr czy Lipton. PHD Media Direction obsługuje mediowo firmę od stycznia 2013 roku, po tym jak pod koniec 2012 roku w wyniku globalnego rozstrzygnięcia utrzymał tę obsługę. Wówczas centrala koncernu wybrała sieć domów mediowych PHD do planowania i zakupu mediów w Europie Środkowo-Wschodniej (na rynkach Europy Zachodniej współpracą tą zajmuje się Mindshare).
Szefowie sieci PHD z kolei zdecydowali wówczas, że w Polsce budżet mediowy Unilevera trafi pod skrzydła PHD Media Direction. Umowę podpisano wówczas na trzy lata, a zaczęła ona obowiązywać od początku 2013 roku.
Oznacza to, że aktualnie prowadzone procedury przetargowe potrwają kilka miesięcy, a wybrana agencja mediowa zacznie pracować dla marketera na początku 2016 roku.

Jeszcze w 2012 roku Unilever Polska był jednym z trzech największych reklamodawców na naszym rynku. Mniej więcej od połowy 2012 roku firma zaczęła jednak ograniczać wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych. Na początku 2013 roku Unilevera w wydatkach reklamowych przegonił jego największy konkurent, koncern Procter & Gamble Polska.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że proces obniżania wydatków reklamowych w Unileverze wciąż trwa. W 2014 roku koncern wydał na reklamę w samej tylko telewizji ponad 40 proc. mniej niż w 2013 roku - 342,6 mln zł. P&G w tym samym okresie zwiększył nakłady reklamowe w telewizji z 468,2 do 507,1 mln zł (zobacz szczegóły).
Ponadto wiosną ub.r. polski oddział Unilevera zlikwidował dział mediów, który koordynował współpracę z domami mediowymi i biurami reklamy mediów przy kampaniach dla takich marek, jak Rama, Knorr, Lipton, Dove czy Timotei. Z firmy odszedł wówczas Aleksander Śmigielski, media director CEE. Stanowisko to zlikwidowano, a część jego kompetencji przejęli menedżerowie poszczególnych brandów.











